Voorstelronde feuten

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Ennio Thijssen
Posts: 180
Joined: Tue 08 Oct, 2013, 12:25

Voorstelronde feuten

Post by Ennio Thijssen »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Mijn naam is Ennio Thijssen, vernoemd naar de gelijknamige Italiaanse componist wie menig western klassieker op zijn naam heeft staan. Van oorsprong komt mijn naam van bisschop Ennius van Nantes. De naam Ennio is hier de italiaanse variant van. Bisschop Ennius van Nantes stond bekend om zijn welspraakzaamheid. Allicht dat mijn oudelui in het geweeklaag in mijn jaren als zuigeling een sterke overeenkomst zagen hiermee.

Genoeg historische feiten. Momenteel ben ik tweedejaars student werktuigbouwkunde. Het eerste jaar ben ik vooral actief geweest als roeier en barsponsor bij de E.S.R. Thêta. Mijn ontplooiing tot jong volwassene heeft plaatsgevonden in het prachtige Nijmegen. Ik ben er geboren en getogen. Ik ben altijd een erg sportieve jongen geweest. Vroeger heb ik de sporten voetbal en ijshockey meerdere jaren gecombineerd en afgewisseld. Zo heb ik mijn vaderland mogen vertegenwoordigen in de jeugd van het ijshockey en heb ik met mijn club meerdere internationale toernooien bezocht.

Verder ben ik al ver gevorderd in afwegingen maken tussen genoeg voor mijn opleiding doen en sociale activiteiten ondernemen. Op deze manier heb ik ook mijn Vwo-diploma behaald. Ik ben ook de enige feut met een vriendin. Als positieve (of negatieve, is maar net hoe je het bekijkt) eigenschap heb ik een intense antipathie voor niet-werkend apparatuur. Vooral wanneer dit zich voordoet op computers & spelcomputers.

De eerste echte keer dat ik in aanraking kwam met Tau-leden was tijdens de sjaars-bbq. Verder heb ik nog meer kennis mogen maken met Tau-leden tijdens de intro waar ik samen met medefeut Volleberg intropapa was. Wat mij vooral opviel was het doorzettingsvermogen om van elke gelegenheid iets moois te maken. Hier kon ik mij zeker in vinden. Met deze basis wil ik samen met mijn medefeuten een poging doen ’Summum bonum’ te behalen, het lidmaatschap.

Met vriendelijke groeten,

Ennio Thijssen
User avatar
Dennis Volleberg
lid
Posts: 225
Joined: Tue 08 Oct, 2013, 11:10

Re: Voorstelronde feuten

Post by Dennis Volleberg »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Mijn naam is Dennis Volleberg. Ik ben 20 jaar en ik kom uit Venlo. Na 5 jaar te hebben verdaan op de HAVO heb ik besloten om nog voor een VWO diploma te gaan, want ik wilde wel een diploma hebben met waarde. Na deze omzwerving op de middelbare school ben ik op de TU/e beland om werktuigbouwkunde te gaan studeren. Ik heb inmiddels het zonnige zuiden verruild voor het mooie Brabant.
Ik ben begin vorig jaar lid geworden bij Thêta. Dit is erg goed bevallen een beetje sporten en veel bier drinken. Vooral de toernooien in andere steden zijn genieten. Dit jaar blijf ik nog lid, maar ik ga het wel rustiger aan doen. Voor de rest honkbal ik nog in Venlo, dit is meer voor de gezelligheid en niet erg fanatiek. Het feit dat ik beter speel met een kater draagt hier ook aan bij. We hebben namelijk een soort van vriendenteam. Fifa spelen is ook een sport geworden, hier kunnen de gemoederen af en toe erg hoog oplopen.

Buiten Thêta ben ik niet echt actief hier in Eindhoven. In mijn introductieperiode heb ik ook kennis gemaakt met Simon Stevin maar deze hebben daar geen denderende indruk op mij achtergelaten. Het begon met het verdelen van de introgroepjes, dit bleek zelfs nog te lastig. Iets anders dat wel een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten op mij was een Jeep met dampende hitjes, op deze Jeep stonden leden van Rhetoricadispuut Tau. Ik kwam pas echt met Tau in aanraking nadat ik bij Student van Duren in huis kwam wonen en bij de door jullie georganiseerde sjaars-bbq ben geweest. Daarna ging het allemaal erg snel en nu ben ik aspirant lid. Dit vind ik een uitgelezen kans om mij te bewijzen.

Met vriendelijke groet,

Dennis Volleberg
User avatar
Bart
lid
Posts: 342
Joined: Wed 09 Oct, 2013, 21:02
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Bart »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Mijn naam is Bart Verhaegh. Op het moment van schrijven ben ik 19 jaar oud, ik ben geboren en getogen in het waarschijnlijk wel bij u bekende Roosendaal, dat in West-Brabant ligt. Daar ben ik zodra ik in Eindhoven ging studeren vertrokken en sinds dat moment daar ook woonachtig.
Ik ben actief lid bij W.S.V. Simon Stevin; ik ben lid van de Bijzondere Activiteiten Commissie en heb hiernaast ook vorig jaar in de Intro Commissie gezeten. Ik ambieer het volgende collegejaar een bestuursjaar te doen bij de studievereniging, mits ik dit jaar dezelfde studievoortgang boek als in mijn vorige jaar. Verder ben ik vorig jaar lid geweest van E.S.R. Thêta. Ik heb daar een leuk jaar gehad, maar het leek mij verstandig mij dit jaar uit te schrijven bij Thêta, omdat ik denk het te druk te gaan krijgen.
Verder ben ik zelfstandig web ontwikkelaar na 4 jaar gewerkt te hebben bij een klein technologiebedrijf, loop ik graag een rondje golf en ben ik groot liefhebber van het luisteren én bespelen van blues, jazz en rock.

Rhetoricadispuut Tau heb ik leren kennen door met de leden die actief bij Thêta en Simon Stevin zijn te spreken. Dit schetste voor mij een beeld van een dispuut dat naast gezelligheid ook kennis en verfijning hoog in het vaandel heeft staan en in de kennismakingstijd werd dit alleen maar bevestigd.
Ik ben dan ook enorm trots dat Dennis, Ennio, Karel, Rik en ik ons nu ‘aspirant-lid’ mogen noemen. Ik zal me uiterst inspannen het aspirantentraject te voltooien: elke lange reis begint met de eerste stap.

Met vriendelijke groet,

Bart Verhaegh
User avatar
Karel Moeskops
lid
Posts: 257
Joined: Tue 08 Oct, 2013, 11:36

Re: Voorstelronde feuten

Post by Karel Moeskops »

Waarde Studenten des Rhetoricadispuuts Tau,

Mijn naam is Karel Moeskops, ik ben 19 jaar oud en opgegroeid in Waalre. In Eindhoven ben ik naar het Van Maerlant lyceum gegaan en daar heb ik mijn VWO diploma gehaald. Hierna ben ik Werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit van Eindhoven gaan studeren. Ondanks dat mijn ouderlijk huis zich op een half uur fietsen van de Universiteit bevindt, ben ik op kamers gaan wonen, wat zeer goed bevalt.
Als vertier ga ik af en toe hardlopen, roeien en af en toe een borrel af. Verder houd ik veel van lekker eten, hoewel ik nog niet erg goed kan koken heb ik er zeker geen bezwaar tegen dit te leren.

Aan het begin van mijn studie ben ik lid geworden van de roeivereniging E.S.R. Thêta. Hier heb ik veel mooie tijden beleefd en deelgenomen aan de introcommissie. Ik roei hier niet zo vaak meer maar neem nog regelmatig deel aan de borrels.

De afgelopen tijd heb ik kennis leren maken met Uw mooie dispuut en vind het een grote eer om feut te mogen zijn des Rhetoricadispuuts Tau. Ik zal U allen de komende tijd proberen te bewijzen dat ik het lidmaatschap waard ben.

Met vriendelijke groet,
Karel Moeskops
Last edited by Karel Moeskops on Thu 10 Oct, 2013, 22:55, edited 1 time in total.
User avatar
Rogier
lid
Posts: 361
Joined: Sun 03 Jun, 2012, 11:12

Re: Voorstelronde feuten

Post by Rogier »

Karel Moeskops wrote: Verder houd ik veel van lekker eten.
Ik houd ook van lekker eten!
User avatar
Johan
lid
Posts: 654
Joined: Tue 16 Mar, 2010, 22:46
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Johan »

Hey Jongens, Kunnen jullie ook een samenvatting van drie regels schrijven voor mij? Dankjewel.
User avatar
Rik van Stratum
lid
Posts: 312
Joined: Tue 08 Oct, 2013, 11:09

Re: Voorstelronde feuten

Post by Rik van Stratum »

Waarde Leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Mijn naam is Rik van Stratum. Ik ben 19 jaar oud en ben geboren in Geldrop. Na een aantal maal te zijn verhuisd binnen Nederland en Frankrijk heb ik mijn VWO afgerond in Haren, u wellicht bekend door Project X Haren, in de provincie Groningen. Na afronding van mijn middelbare schoolcarrière ben ik neergestreken in Eindhoven om hier Werktuigbouwkunde te gaan studeren.
Aangezien mijn ouders in het verre noorden wonen, was het voor mij noodzakelijk direct op kamers te gaan. Ik woon dan nu ook bijna anderhalf jaar in Eindhoven.

Aan het begin van mijn universitaire loopbaan heb ik mij opgegeven bij zowel Thêta als bij het E.S.C , de een voor de gezelligheid en de ander voor de sport. Uiteindelijk ben ik niet bij het circus gegaan omdat ik dacht dat het voor mij te veel tijd zou gaan kosten.
Wel ben ik bij Thêta gegaan, na een jaar te hebben geroeid, ben ik hier nog steeds actief als roeier en als lid van de materiaalcommissie.

Naast mijn studie en Thêta heb ik ook nog een aantal hobby’s, namelijk: gitaar spelen, uitgaan en zeilen. Van dit laatste punt heb ik ook mijn werk gemaakt; in de zomer werk ik als zeilinstructeur bij een jachthaven.
Om ook door het jaar heen extra monetaire middelen te hebben werk ik ook als straatverkoper.

Wat ik wel heb gemist in mijn eerste jaar van mijn studie is een dispuut, Rhetoricadispuut Tau lijkt mij hiervoor dan ook een uitermate geschikt dispuut. De leden zijn in mijn ogen allen prima mannen en de sfeer is mij daarnaast ook erg goed bevallen.
Ook al ben ik in uw ogen nog niks, het is voor mij wel een uitermate grote eer dat ik uitgekozen ben om mijzelf te mogen karakteriseren als aspirant-lid, en eventueel door te groeien tot volledig lid des Rhetoricadispuuts Tau.
Met vriendelijke groet,

Rik van Stratum
User avatar
Martijn van de Ven
Posts: 102
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:12

Re: Voorstelronde feuten

Post by Martijn van de Ven »

Ennio Thijssen wrote:
.....poep.....

Zo heb ik mijn vaderland mogen vertegenwoordigen in de jeugd van het ijshockey en heb ik met mijn club meerdere internationale toernooien bezocht

.....poep.....
Dus je gaat mee naar IJsvrij ijshockeytoernooi Mobilé?


Verder kan ik me herinneren dat vóór vrijdag 11 oktober dit voorstelrondje op het forum moest zijn, dit heb ik althans alszijnde het bestuur vernomen van het comité der beproeving feuten. Feut van Stratum kan schijnbaar niet eens een agenda bijhouden?
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Joerik »

Feut van Stratum wrote:Aan het begin van mijn universitaire loopbaan heb ik mij opgegeven bij zowel Thêta als bij het E.S.C , de een voor de gezelligheid en de ander voor de sport.
En wel in die volgorde neem ik aan?
User avatar
Johan
lid
Posts: 654
Joined: Tue 16 Mar, 2010, 22:46
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Johan »

Feuten van Stratum wrote: De leden zijn in mijn ogen allen prima mannen
en de sfeer is mij daarnaast ook erg goed bevallen.
Volgens mij heeft er hier iemand de sinterklaaskriebels! Ik vond dat vroeger ook altijd zo spannend.
User avatar
mike
lid
Posts: 547
Joined: Mon 15 Mar, 2010, 17:46
Location: Eindhoven

Re: Voorstelronde feuten

Post by mike »

Johan wrote:Hey Jongens, Kunnen jullie ook een samenvatting van drie regels schrijven voor mij? Dankjewel.
Hier de management summary:
  • Feut Thijssen heeft een "antipathie voor nietwerkende spelcomputers".
  • Feut Volleberg (Venlo) heeft als sport: Fifa spelen.
  • Feut Verhaegh is een golfbal.
  • Feut Moeskops (Poetsmop) houdt van lekker eten.
  • Feut Van Stratum is straatverkoper.
Zoals jullie begrijpen sta ik te popelen om terug te keren naar het vaderland en deze opmerkelijke verschijningen te aanschouwen.
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Olaf »

mike wrote:
Johan wrote:Hey Jongens, Kunnen jullie ook een samenvatting van drie regels schrijven voor mij? Dankjewel.
Hier de management summary:
  • Feut Thijssen heeft een "antipathie voor nietwerkende spelcomputers".
  • Feut Volleberg (Venlo) heeft als sport: Fifa spelen.
  • Feut Verhaegh is een golfbal.
  • Feut Moeskops (Poetsmop) houdt van lekker eten.
  • Feut Van Stratum is straatverkoper.
Zoals jullie begrijpen sta ik te popelen om terug te keren naar het vaderland en deze opmerkelijke verschijningen te aanschouwen.

+4! (de derde summary was té makkelijk.)
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Bram »

Nice Mike hier heb ik iets aan. Ongelofelijk hoe die drollen er bij komen dat leden van Tau geinteresseerd genoeg zijn in hen om 4 (VIER!!!) alinea's over hen te lezen.
Last edited by Bram on Mon 21 Oct, 2013, 9:38, edited 1 time in total.
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Olaf »

kan iemand deze rotzooi van ons forum verwijderen?
User avatar
Mexicano
lid
Posts: 444
Joined: Thu 16 Apr, 2009, 12:24
Location: Eindhoven

Re: Voorstelronde feuten

Post by Mexicano »

Karel Moeskops wrote:Waarde Studenten des Rhetoricadispuuts Tau,

bla bla bla bla #kots
Dus ik verwacht nog een goed verhaal voor de ingenieurs..
User avatar
Ennio Thijssen
Posts: 180
Joined: Tue 08 Oct, 2013, 12:25

Re: Voorstelronde feuten

Post by Ennio Thijssen »

Video Debat Feuten

Analyse debat

Op dinsdag 12 November 2013 heeft er een debat plaatsgevonden tussen de feuten. De feut Moeskops en feut Verhaegh vormden de propositie. Zij debatteerden tegen de oppositie bestaande uit feut van Stratum en feut Volleberg . Het debat was een beleidsdebat. De stelling waarover het debat ging was als volgt: Nederland moet meer gebruik maken van chauvinistische propaganda naar het buitenland.

De eerste spreker was feut Verhaegh namens de propositie. Al vrij snel was duidelijk dat hij een duidelijke plan van aanpak had. Hij begon vastberaden en zijn verhaal kwam goed over. In het begin vond ik dit goed want hiermee krijg je wel de aandacht van het publiek. Later was het vooral snel praten en kwam het een beetje geforceerd over. De houding mocht wel wat actiever. Het was vooral de linkerhand die naar de voorgrond trad.

In opvolging van feut Verhaegh was feut van Stratum namens de oppositie aan de beurt. Zoals verwacht zat het qua volume en articulatie wel snor. Wel moest er vaak gezocht woorden naar de juiste woorden, waardoor het een beetje hakkerig overkwam. Wat goed ging is het aanhalen van puntjes van de propositie en deze proberen onderuit te halen. De inhoud was goed. Het was te zien dat hij zich goed aan zijn eigen voorbereiding hield.

Feut Moeskops was als tweede spreker van de propositie aan het woord. Vanaf het begin was de houding goed. Hij probeerde met zijn lichaamstaal zijn woorden kracht bij te zetten. Dit compenseerde enigszins het ontbreken van zijn punt. Er werd begonnen met een het ontkrachten van een reductio ad hitlerum. Hiermee trok hij wel de aandacht maar kweek je bij het publiek een gevoel van onwetendheid.

De tweede spreker van de oppositie was feut Volleberg. Het begin was goed. Er was een duidelijk verhaal en dat het verhaal was voorbereid was duidelijk te zien. Hij hield zijn plan iets te strak aan waardoor hij een black-out kreeg. Na de black-out was het qua inhoud gedaan. Het was moeilijk te volgen wat hij probeerde duidelijk te maken. Wel sprak feut Volleberg duidelijk. Qua houding was het niet heel actief.

Samenvattend was het kwalitatief geen hoogstaand debat maar wel een heel leerzaam debat. Het oogde allemaal nog vrij ongemakkelijk. Iedereen probeerde zijn eigen plan perfect aan te houden wat in een nogal zenuwachtig debat resulteerde. Hierop kan in ieder geval wel op worden door gebouwd.
User avatar
Johan
lid
Posts: 654
Joined: Tue 16 Mar, 2010, 22:46
Contact:

Re: Voorstelronde feuten

Post by Johan »

Bedankt voor deze analyse. We gaan deze nog uitwerken.
User avatar
mike
lid
Posts: 547
Joined: Mon 15 Mar, 2010, 17:46
Location: Eindhoven

Re: Voorstelronde feuten

Post by mike »

5 tips voor feuten
User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Re: Voorstelronde feuten

Post by Geert »

mike wrote:5 tips voor feuten
Student Hu, ik kan u verzekeren dat de feuten in ieder geval tip 5, 'Verras anderen met een onverwachte nieuwe incompetentie', zeer regelmatig en doeltreffend toepassen.
Post Reply