Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Vandorp wrote:ik kan 16, 17 of 18 juli een dagje meebeunen. Voorkeur voor 16. Heb er wel een paar tientjes voor over.
Omdat de auto in de Achterhoek staat plannen we onze beunweekenden altijd zorgvuldig van tevoren in. We steken pas 28 en 29 augustus de handen weer uit de mouwen.
User avatar
Mexicano
lid
Posts: 444
Joined: Thu 16 Apr, 2009, 12:24
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Mexicano »

Nog een vraag, hebben jullie al een benzineleiding kunnen fixen, goedkope onderdelen kun je krijgen bij A. Keijzer in Helmond, is een autosloperij. Verder hoe goed moet het spuiten gebeuren? Dus hoeveel lagen en hoe wordt de carroserie geleverd (dus moet de spuiter de auto zelf nog spuitklaar maken?)?
User avatar
Mexicano
lid
Posts: 444
Joined: Thu 16 Apr, 2009, 12:24
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Mexicano »

Eggie wrote:
Vandorp wrote:ik kan 16, 17 of 18 juli een dagje meebeunen. Voorkeur voor 16. Heb er wel een paar tientjes voor over.
Omdat de auto in de Achterhoek staat plannen we onze beunweekenden altijd zorgvuldig van tevoren in. We steken pas 28 en 29 augustus de handen weer uit de mouwen.
Dus hij is niet klaar voor de intro??
User avatar
Olaf
lid
Posts: 779
Joined: Wed 21 Nov, 2007, 14:36
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Olaf »

a keijzer in helmond, heeeeuj heeuj heeuj!
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Mexicano wrote:
Eggie wrote: Omdat de auto in de Achterhoek staat plannen we onze beunweekenden altijd zorgvuldig van tevoren in. We steken pas 28 en 29 augustus de handen weer uit de mouwen.
Dus hij is niet klaar voor de intro??
Excuses, ik bedoel 28 en 29 juli
Mexicano wrote:Nog een vraag, hebben jullie al een benzineleiding kunnen fixen, goedkope onderdelen kun je krijgen bij A. Keijzer in Helmond, is een autosloperij. Verder hoe goed moet het spuiten gebeuren? Dus hoeveel lagen en hoe wordt de carroserie geleverd (dus moet de spuiter de auto zelf nog spuitklaar maken?)?
Benzineleiding wordt als het goed is al geregeld, maar we zullen Keijzer in ons achterhoofd houden.
Spuiten: hoeft niet perfect, desnoods gaan we er met de verfroller over #knipoog. Heb je een contactje?
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Nuit »

Ik meld me trouwens ook aan voor een fles Julbrew a 50 EUR!
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Nuit »

Komen jullie trouwens in de buurt van Thiès, Senegal?

Ik heb graag het meest recente jaarverslag (hardcopy) van Caurie Microfinance, die voor mij een microkrediet hebben verstrekt. Een soort audit, ben wel benieuwd hoe ze er financiëel voor staan. Beloning nader overeen te komen.
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Nuit wrote:Komen jullie trouwens in de buurt van Thiès, Senegal?
Jazeker, daar komen we in de buurt. Het is op steenworp afstand van Dakar. De mogelijkheid om jouw project daar te bezoeken lijkt me zeker openstaan en ook interessant. Ik ben benieuwd wat je ons daarover verder allemaal te vertellen hebt en of je contactgegevens hebt zodat we ze kunnen vinden.
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Nuit »

Eggie wrote: Jazeker, daar komen we in de buurt. Het is op steenworp afstand van Dakar. De mogelijkheid om jouw project daar te bezoeken lijkt me zeker openstaan en ook interessant. Ik ben benieuwd wat je ons daarover verder allemaal te vertellen hebt en of je contactgegevens hebt zodat we ze kunnen vinden.
Mooi! Ik weet niet of jullie de ondernemers zelf kunnen bezoeken, volgens mij is dat vaak niet mogelijk vanwege privacyredenen. Al zou dat helemaal gaaf zijn natuurlijk! Maar het kantoor van Caurie microfinance (de kredietverstrekker) kun je wel bereiken, zie hun website voor de contactgegevens. Even voor de volledigheid, de hele keten is als volgt: Nuit (en vele anderen) > Kiva (platform) > Caurie (lokale kredietverstrekker) > Mame Diarra Group (kleine ondernemers).
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Rob Veugen wrote:25 euro voor een kaart. Als de tieten niet lukken dan een kameel

Ik heb ook nog wel plastic jerry cans voor benzine of water. Gratis Afhalen in nederweert.
Hace fun
Gr. Rob
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Ivo de Rijk wrote:De race oefensessie op het circuit krijgt naarmate de tijd vordert wel minder kans van slagen; noteer mij aub ook voor de fles Fulbrew uit Gambia voor 50,-
Joris Wismans wrote:Gaaf dat jullie dit gaan doen!!! Als vader zou ik dan ook graag bijdragen om te zien hoe mijn zoon zich inzet. De kaart met tieten zie ik graag tegenmoet op onderstaand adres. Maak er een mooie trip van.
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Pieter Scheijgrond wrote:Gents,

Ik zat eens te kijken naar welke route jullie rijden en jullie komen praktisch langs Agadir in Marokko, Correct?

Nu wil het dat mijn (achter) nichtje daar recent is gaan wonen en het leek me wel leuk als jullie haar helpen met de verhuizing :). Dus ze heeft een tasje in Dronten klaar staan (70x50x20) en het leek me wel leuk als jullie dat hoogst persoonlijk bij haar af gaan geven. Dan een foto met jullie, m'n nichtje, tas en auto en we hebben weer een leuke actie erbij. Ik wil er 75 euro's voor geven. Past dat in jullie planning?

Groeten,

Pieter
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Rik »

Heren rallye rijders,

van Ir De Kanter heb ik vernomen dat concreet nog sponsoren voor de deur gezocht worden. Afhankelijk hoeveel anderen nog meedoen heb ik hier wel iets voor over (een paar tientjes).
Ten tweede wil ik graag sponsoring in natura aanbieden. Dat brok techniek van jullie is namelijk een stukje duitse degelijke ingenieurskunst. Nu ben ik toevallig werkzaam in het ontwikkelingscentrum waar dit terreinwonder ontstaan is. http://media.opel.com/media/intl/en/ope ... _opel.html
Concreet bied ik dus technische ondersteuning aan (ook als jullie onderweg zijn) via email en telefoon. Voor nu tijdens het beunen kan ik achtergrond informatie leveren, onderdeelnummers, reparatiehandleidingen, aandraaimomenten, elektrische schema's, codes, trouble shooting etc.
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Bram »

Vet, een engineering hotline
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Rik wrote:Heren rallye rijders,
Check! gaaf dat je ook mee doet Rik! Tot nu toe hebben jij en Ivo zich hiervoor gemeld.

De Engineering hotline: Vet: we hebben nog wel wat problemen met ons stukje Duitse ingenieurskunst #knipoog
  • Radiator is verstopt, koelen doen we voornamelijk via de verwarming, maar dat is niet zo comfortabel in de woestijn
  • Lekkend koelsysteem bij thermostaathuis
  • Linker voorrem loopt aan en remt niet goed
Van Dorp komt ons trouwens nog een keertje helpen met beunen, we zullen laten weten wanneer dat is zodat we je dan wellicht voor advies kunnen opbellen.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Vandorp »

Eggie wrote:De Engineering hotline: Vet: we hebben nog wel wat problemen met ons stukje Duitse ingenieurskunst #knipoog
  • Radiator is verstopt, koelen doen we voornamelijk via de verwarming, maar dat is niet zo comfortabel in de woestijn
  • Lekkend koelsysteem bij thermostaathuis
  • Linker voorrem loopt aan en remt niet goed
Van Dorp komt ons trouwens nog een keertje helpen met beunen, we zullen laten weten wanneer dat is zodat we je dan wellicht voor advies kunnen opbellen.
Oh ja da's waar ook, ik zou nog komen beunen. Ik heb trouwens net vorige week een koelwaterprobleempje gehad met de 528i, dus ik heb ervaring #smile

Koelsysteem is wel heel erg vitaal voor een auto, zeker als je er mee door de woestijn gaat rijden. Het is een van de weinige dingen die nog relevanter zijn dan de remmen.
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Vandorp wrote:Het is een van de weinige dingen die nog relevanter zijn dan de remmen
Daar heb je een punt. Wat was het probleem bij jou?
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Joerik »

Hoe weet de Cursor Eggie toch iedere keer zo treffend te beschrijven?
Cursor wrote:[...] zegt pr-man Jeroen Eggermont van het team grijnzend.
http://www.cursor.tue.nl/nieuwsartikel/ ... aar-dakar/
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Zo ben ik gewoon #knipoog
Ze hebben er nu ook een paar foto's van de fotoshoot met Bram aan toegevoegd. Nog een keertje checken dus!
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Bram »

Sowieso, Eggie, zet even een linkje naar die shoot hier op het forum, zodat men een beetje een idee heeft van hoe meesterlijk het was? Foto's op jullie site dwz.

Image
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Check: klik HIER voor de meesterlijke shoot van student Berkien.
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Rik »

Eggie wrote:
  • Radiator is verstopt, koelen doen we voornamelijk via de verwarming, maar dat is niet zo comfortabel in de woestijn
  • Lekkend koelsysteem bij thermostaathuis
  • Linker voorrem loopt aan en remt niet goed
1) Hoe krijg je dit voor elkaar! Wat voor spul hebben jullie daarin gestopt (toch niet tegen een eerdere lekkage?) Doorblazen met perslucht al geprobeerd? In het slechtste geval een andere radiator op de sloop halen.
2) Ik heb geen specifieke problemen bij dit model gevonden mbt. lekkende thermostaathuizen. Hebben jullie al een tekening? Zodat foutopsporing makkelijker wordt? Mail me het VIN nummer door dan kan ik direct zien welke onderdelen bij dit model horen en de juiste montageafbeeldingen bekijken. Ook de motorcode helpt me verder.
3) Dit is een algemeen probleem wat een routineklus is voor elke monteur. Dit kunnen jullie waarschijnlijk zelf makkelijk oplossen. Kwestie van schoonmaken en corrosie op de cylinder en/of de glijdpennen wegschuren en polijsten. En daarna invetten met kopervet. Er zijn veel tutorials op internet te vinden.
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Eggie »

Nice, de live hotline #smile
Rik wrote:Hoe krijg je dit voor elkaar
Dat was zo toen we de auto kochten, waarschijnlijk inderdaad door een radiatorpil tegen lekken. De nokkenas was vastgelopen in de glijlagers dus we hebben nooit iets kunnen testen tot we de nieuwe motor erin hadden. Dan kom je achteraf dit soort dingen dus tegen. Ons plan was inderdaad om eerst de boel door te proberen te spoelen (decalcifier of gootsteenontstopper), als dat niet lukt zullen we ons naar de sloop begeven.
Rik wrote: Ik heb geen specifieke problemen bij dit model gevonden mbt. lekkende thermostaathuizen
Het is ook eigenlijk niet het thermostaathuis, maar het stuk gietijzer waar die weer op zit, heet dat de koelgalerei of zo? Hetgeen dat lekt is de pakking tussen dat ding en het motorblok, met wat vloeibare pakking of de pakking van onze oude motor moet dat te verhelpen zijn. De motor is een C20NE.

Mochten we er niet uit komen dan zullen we wel wat foto's en onderdeel nummers sturen!
User avatar
Bastian
lid
Posts: 355
Joined: Thu 10 Jan, 2008, 1:46

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Bastian »

Top bedankt voor je reactie Rik, we zullen volgende week eens op zoek gaan naar dit nummer. Wellicht kunnen we dan nog meer informatie van je krijgen #fidel .
Over de radiateur, de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk inderdaad van die meuk ingegooid. Bij het vervangen van de waterpomp kwamen we het al tegen. We hebben ook van mensen gehoord dat het ontstoppen zou kunnen lukken als je de radiateur een nachtje in een bak met gootsteenontstopper zou leggen.
Mocht dit niet lukken, dan een nieuwe, want het is een beetje vervelend als je auto niet goed koelt in de woestijn #puh
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'

Post by Vandorp »

Bastian wrote:Top bedankt voor je reactie Rik, we zullen volgende week eens op zoek gaan naar dit nummer.
VIN is Vehicle Identification Number, oftewel het chassisnummer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Id ... ion_Number
Het staat op je kentekenbewijs onder "chassisnummer", en hopelijk ook nog ergens op je auto #smile Waarschijnlijk heeft Rik alleen de laatste 7 cijfers nodig, dat is het echte serienummer, de andere geven alleen aan dat 't een Opel is en zo.
Post Reply