Omdat de auto in de Achterhoek staat plannen we onze beunweekenden altijd zorgvuldig van tevoren in. We steken pas 28 en 29 augustus de handen weer uit de mouwen.Vandorp wrote:ik kan 16, 17 of 18 juli een dagje meebeunen. Voorkeur voor 16. Heb er wel een paar tientjes voor over.
Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Moderators: Tycho Graat, KoenP, KasVisser
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Nog een vraag, hebben jullie al een benzineleiding kunnen fixen, goedkope onderdelen kun je krijgen bij A. Keijzer in Helmond, is een autosloperij. Verder hoe goed moet het spuiten gebeuren? Dus hoeveel lagen en hoe wordt de carroserie geleverd (dus moet de spuiter de auto zelf nog spuitklaar maken?)?
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Dus hij is niet klaar voor de intro??Eggie wrote:Omdat de auto in de Achterhoek staat plannen we onze beunweekenden altijd zorgvuldig van tevoren in. We steken pas 28 en 29 augustus de handen weer uit de mouwen.Vandorp wrote:ik kan 16, 17 of 18 juli een dagje meebeunen. Voorkeur voor 16. Heb er wel een paar tientjes voor over.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
a keijzer in helmond, heeeeuj heeuj heeuj!
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Excuses, ik bedoel 28 en 29 juliMexicano wrote:Dus hij is niet klaar voor de intro??Eggie wrote: Omdat de auto in de Achterhoek staat plannen we onze beunweekenden altijd zorgvuldig van tevoren in. We steken pas 28 en 29 augustus de handen weer uit de mouwen.
Benzineleiding wordt als het goed is al geregeld, maar we zullen Keijzer in ons achterhoofd houden.Mexicano wrote:Nog een vraag, hebben jullie al een benzineleiding kunnen fixen, goedkope onderdelen kun je krijgen bij A. Keijzer in Helmond, is een autosloperij. Verder hoe goed moet het spuiten gebeuren? Dus hoeveel lagen en hoe wordt de carroserie geleverd (dus moet de spuiter de auto zelf nog spuitklaar maken?)?
Spuiten: hoeft niet perfect, desnoods gaan we er met de verfroller over

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Ik meld me trouwens ook aan voor een fles Julbrew a 50 EUR!
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Komen jullie trouwens in de buurt van Thiès, Senegal?
Ik heb graag het meest recente jaarverslag (hardcopy) van Caurie Microfinance, die voor mij een microkrediet hebben verstrekt. Een soort audit, ben wel benieuwd hoe ze er financiëel voor staan. Beloning nader overeen te komen.
Ik heb graag het meest recente jaarverslag (hardcopy) van Caurie Microfinance, die voor mij een microkrediet hebben verstrekt. Een soort audit, ben wel benieuwd hoe ze er financiëel voor staan. Beloning nader overeen te komen.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Jazeker, daar komen we in de buurt. Het is op steenworp afstand van Dakar. De mogelijkheid om jouw project daar te bezoeken lijkt me zeker openstaan en ook interessant. Ik ben benieuwd wat je ons daarover verder allemaal te vertellen hebt en of je contactgegevens hebt zodat we ze kunnen vinden.Nuit wrote:Komen jullie trouwens in de buurt van Thiès, Senegal?
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Mooi! Ik weet niet of jullie de ondernemers zelf kunnen bezoeken, volgens mij is dat vaak niet mogelijk vanwege privacyredenen. Al zou dat helemaal gaaf zijn natuurlijk! Maar het kantoor van Caurie microfinance (de kredietverstrekker) kun je wel bereiken, zie hun website voor de contactgegevens. Even voor de volledigheid, de hele keten is als volgt: Nuit (en vele anderen) > Kiva (platform) > Caurie (lokale kredietverstrekker) > Mame Diarra Group (kleine ondernemers).Eggie wrote: Jazeker, daar komen we in de buurt. Het is op steenworp afstand van Dakar. De mogelijkheid om jouw project daar te bezoeken lijkt me zeker openstaan en ook interessant. Ik ben benieuwd wat je ons daarover verder allemaal te vertellen hebt en of je contactgegevens hebt zodat we ze kunnen vinden.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Rob Veugen wrote:25 euro voor een kaart. Als de tieten niet lukken dan een kameel
Ik heb ook nog wel plastic jerry cans voor benzine of water. Gratis Afhalen in nederweert.
Hace fun
Gr. Rob
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Ivo de Rijk wrote:De race oefensessie op het circuit krijgt naarmate de tijd vordert wel minder kans van slagen; noteer mij aub ook voor de fles Fulbrew uit Gambia voor 50,-
Joris Wismans wrote:Gaaf dat jullie dit gaan doen!!! Als vader zou ik dan ook graag bijdragen om te zien hoe mijn zoon zich inzet. De kaart met tieten zie ik graag tegenmoet op onderstaand adres. Maak er een mooie trip van.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Pieter Scheijgrond wrote:Gents,
Ik zat eens te kijken naar welke route jullie rijden en jullie komen praktisch langs Agadir in Marokko, Correct?
Nu wil het dat mijn (achter) nichtje daar recent is gaan wonen en het leek me wel leuk als jullie haar helpen met de verhuizing :). Dus ze heeft een tasje in Dronten klaar staan (70x50x20) en het leek me wel leuk als jullie dat hoogst persoonlijk bij haar af gaan geven. Dan een foto met jullie, m'n nichtje, tas en auto en we hebben weer een leuke actie erbij. Ik wil er 75 euro's voor geven. Past dat in jullie planning?
Groeten,
Pieter
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Heren rallye rijders,
van Ir De Kanter heb ik vernomen dat concreet nog sponsoren voor de deur gezocht worden. Afhankelijk hoeveel anderen nog meedoen heb ik hier wel iets voor over (een paar tientjes).
Ten tweede wil ik graag sponsoring in natura aanbieden. Dat brok techniek van jullie is namelijk een stukje duitse degelijke ingenieurskunst. Nu ben ik toevallig werkzaam in het ontwikkelingscentrum waar dit terreinwonder ontstaan is. http://media.opel.com/media/intl/en/ope ... _opel.html
Concreet bied ik dus technische ondersteuning aan (ook als jullie onderweg zijn) via email en telefoon. Voor nu tijdens het beunen kan ik achtergrond informatie leveren, onderdeelnummers, reparatiehandleidingen, aandraaimomenten, elektrische schema's, codes, trouble shooting etc.
van Ir De Kanter heb ik vernomen dat concreet nog sponsoren voor de deur gezocht worden. Afhankelijk hoeveel anderen nog meedoen heb ik hier wel iets voor over (een paar tientjes).
Ten tweede wil ik graag sponsoring in natura aanbieden. Dat brok techniek van jullie is namelijk een stukje duitse degelijke ingenieurskunst. Nu ben ik toevallig werkzaam in het ontwikkelingscentrum waar dit terreinwonder ontstaan is. http://media.opel.com/media/intl/en/ope ... _opel.html
Concreet bied ik dus technische ondersteuning aan (ook als jullie onderweg zijn) via email en telefoon. Voor nu tijdens het beunen kan ik achtergrond informatie leveren, onderdeelnummers, reparatiehandleidingen, aandraaimomenten, elektrische schema's, codes, trouble shooting etc.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Vet, een engineering hotline
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Check! gaaf dat je ook mee doet Rik! Tot nu toe hebben jij en Ivo zich hiervoor gemeld.Rik wrote:Heren rallye rijders,
De Engineering hotline: Vet: we hebben nog wel wat problemen met ons stukje Duitse ingenieurskunst

- Radiator is verstopt, koelen doen we voornamelijk via de verwarming, maar dat is niet zo comfortabel in de woestijn
- Lekkend koelsysteem bij thermostaathuis
- Linker voorrem loopt aan en remt niet goed
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Oh ja da's waar ook, ik zou nog komen beunen. Ik heb trouwens net vorige week een koelwaterprobleempje gehad met de 528i, dus ik heb ervaringEggie wrote:De Engineering hotline: Vet: we hebben nog wel wat problemen met ons stukje Duitse ingenieurskunst![]()
Van Dorp komt ons trouwens nog een keertje helpen met beunen, we zullen laten weten wanneer dat is zodat we je dan wellicht voor advies kunnen opbellen.
- Radiator is verstopt, koelen doen we voornamelijk via de verwarming, maar dat is niet zo comfortabel in de woestijn
- Lekkend koelsysteem bij thermostaathuis
- Linker voorrem loopt aan en remt niet goed

Koelsysteem is wel heel erg vitaal voor een auto, zeker als je er mee door de woestijn gaat rijden. Het is een van de weinige dingen die nog relevanter zijn dan de remmen.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Daar heb je een punt. Wat was het probleem bij jou?Vandorp wrote:Het is een van de weinige dingen die nog relevanter zijn dan de remmen
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Hoe weet de Cursor Eggie toch iedere keer zo treffend te beschrijven?
http://www.cursor.tue.nl/nieuwsartikel/ ... aar-dakar/Cursor wrote:[...] zegt pr-man Jeroen Eggermont van het team grijnzend.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Zo ben ik gewoon 
Ze hebben er nu ook een paar foto's van de fotoshoot met Bram aan toegevoegd. Nog een keertje checken dus!

Ze hebben er nu ook een paar foto's van de fotoshoot met Bram aan toegevoegd. Nog een keertje checken dus!
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Sowieso, Eggie, zet even een linkje naar die shoot hier op het forum, zodat men een beetje een idee heeft van hoe meesterlijk het was? Foto's op jullie site dwz.


Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Check: klik HIER voor de meesterlijke shoot van student Berkien.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
1) Hoe krijg je dit voor elkaar! Wat voor spul hebben jullie daarin gestopt (toch niet tegen een eerdere lekkage?) Doorblazen met perslucht al geprobeerd? In het slechtste geval een andere radiator op de sloop halen.Eggie wrote:
- Radiator is verstopt, koelen doen we voornamelijk via de verwarming, maar dat is niet zo comfortabel in de woestijn
- Lekkend koelsysteem bij thermostaathuis
- Linker voorrem loopt aan en remt niet goed
2) Ik heb geen specifieke problemen bij dit model gevonden mbt. lekkende thermostaathuizen. Hebben jullie al een tekening? Zodat foutopsporing makkelijker wordt? Mail me het VIN nummer door dan kan ik direct zien welke onderdelen bij dit model horen en de juiste montageafbeeldingen bekijken. Ook de motorcode helpt me verder.
3) Dit is een algemeen probleem wat een routineklus is voor elke monteur. Dit kunnen jullie waarschijnlijk zelf makkelijk oplossen. Kwestie van schoonmaken en corrosie op de cylinder en/of de glijdpennen wegschuren en polijsten. En daarna invetten met kopervet. Er zijn veel tutorials op internet te vinden.
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Nice, de live hotline
Mochten we er niet uit komen dan zullen we wel wat foto's en onderdeel nummers sturen!

Dat was zo toen we de auto kochten, waarschijnlijk inderdaad door een radiatorpil tegen lekken. De nokkenas was vastgelopen in de glijlagers dus we hebben nooit iets kunnen testen tot we de nieuwe motor erin hadden. Dan kom je achteraf dit soort dingen dus tegen. Ons plan was inderdaad om eerst de boel door te proberen te spoelen (decalcifier of gootsteenontstopper), als dat niet lukt zullen we ons naar de sloop begeven.Rik wrote:Hoe krijg je dit voor elkaar
Het is ook eigenlijk niet het thermostaathuis, maar het stuk gietijzer waar die weer op zit, heet dat de koelgalerei of zo? Hetgeen dat lekt is de pakking tussen dat ding en het motorblok, met wat vloeibare pakking of de pakking van onze oude motor moet dat te verhelpen zijn. De motor is een C20NE.Rik wrote: Ik heb geen specifieke problemen bij dit model gevonden mbt. lekkende thermostaathuizen
Mochten we er niet uit komen dan zullen we wel wat foto's en onderdeel nummers sturen!
Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
Top bedankt voor je reactie Rik, we zullen volgende week eens op zoek gaan naar dit nummer. Wellicht kunnen we dan nog meer informatie van je krijgen
.
Over de radiateur, de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk inderdaad van die meuk ingegooid. Bij het vervangen van de waterpomp kwamen we het al tegen. We hebben ook van mensen gehoord dat het ontstoppen zou kunnen lukken als je de radiateur een nachtje in een bak met gootsteenontstopper zou leggen.
Mocht dit niet lukken, dan een nieuwe, want het is een beetje vervelend als je auto niet goed koelt in de woestijn

Over de radiateur, de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk inderdaad van die meuk ingegooid. Bij het vervangen van de waterpomp kwamen we het al tegen. We hebben ook van mensen gehoord dat het ontstoppen zou kunnen lukken als je de radiateur een nachtje in een bak met gootsteenontstopper zou leggen.
Mocht dit niet lukken, dan een nieuwe, want het is een beetje vervelend als je auto niet goed koelt in de woestijn

Re: Veiling `student Eenink en Eggermont gaan naar Dakar'
VIN is Vehicle Identification Number, oftewel het chassisnummer.Bastian wrote:Top bedankt voor je reactie Rik, we zullen volgende week eens op zoek gaan naar dit nummer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Id ... ion_Number
Het staat op je kentekenbewijs onder "chassisnummer", en hopelijk ook nog ergens op je auto
