Tau door de jaren heen

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Tau door de jaren heen

Post by Pieter »

Heren,

Gisteren ben ik op deze unieke archief foto gestuit. Deze foto is genomen op ongeveer 28 augustus 1983 (misschien zit ik er een, maximaal twee dagen naast). Door het delen van deze foto wil ik graag de jongere leden van ons dispuut wat historisch besef bijbrengen.

Door middel van deze foto wil ik jullie wijzen op een aantal kenmerkende punten van een Tau lid:
- Prominent aanwezig door de opvallende kleuren
- Nette leren schoenen
- Zich op de Nederlandse wateren begevend
- Met verheven hoofd poseren

Ik hoop dat deze uit 1983 stammende kenmerken door de leden die anno 2009 het gezicht van Tau vormen worden herkend en nagevolgd.

Pieter

Image

full size foto is hier te vinden.
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Pieter, ik zie toch enkele ernstige bezwaren:

- Deze jongeman houdt zich niet aan de geldende conventie betreffende de volgorde der kleuren op Tau-kleding: van boven af behoort het patroon namelijk blauw-wit-goud te zijn.

- Deze jongeman heeft ogenschijnlijk nooit van scheerapparaat noch van scheermes gehoord. Eenmaal vergeten te scheren kan gebeuren, een paar dagen een mannelijk baardje laten staan kan ook nog, maar met deze woeste haardos lijkt deze jongeman meer op een hippie dan op een Tau-lid.

- Als laatste zaait de door jou genoemde datum waarop deze foto werd genomen ernstig twijfel in wat door ons allen de correcte historie van het dispuut werd verondersteld. Men zal het mij moeten vergeven dat de precieze datum van oprichting mij is ontschoten, maar wanneer we in het achterhoofd houden dat slechts drie jaar geleden het 10-jarig bestaan van het dispuut werd gevierd, en Aristoteles na drie jaar werd omgevormd tot Tau, komen er nog enkele jaren tekort.

Dit gezegd hebbende ben ik het met je eens dat de jongeman enkele kenmerken bezit die voor ons allen een grote bron van inspiratie kunnen vormen. Zo voorzag hij met zijn bril een trend die zich pas voltrok nadat de millenniumbug niet bestaand bleek te zijn.
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

#smile Zijn fysieke weerbaarheid moet echter nog blijken..
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Pieter, hoe kom jij aan foto's van de pa van Bas Adams?
Pieter
lid
Posts: 151
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 22:29
Location: Veldhoven
Contact:

Post by Pieter »

Dat is een goede vraag. Toch eens aan m'n ma vragen hoe zij aan die foto komt....
Post Reply