Geschenk van Aristoteles aan Simon Stevin op marktplaats.nl

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
RobJ
lid
Posts: 156
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 18:08
Location: Eindhoven
Contact:

Geschenk van Aristoteles aan Simon Stevin op marktplaats.nl

Post by RobJ »

Wat ik nu vond op Marktplaats.nl slaat alles! Enkele verenigingseigendommen van WSV Simon Stevin, die voorheen in de Weeghconst te vinden waren, worden te koop aangeboden. Hieronder ook een geschenk dat door Dispuut Aristoteles is aangeboden. Dit is geen nette actie!

Simonspullen op Marktplaats.nl
User avatar
Jannis
lid
Posts: 73
Joined: Thu 13 May, 2004, 17:55
Location: Eindhoven

Post by Jannis »

Who de f*ck is die Piet Jensen dan??
User avatar
Frits
lid
Posts: 70
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 15:37

Post by Frits »

Wat mij persoonlijk stoort, is het feit dat het aangeboden boekje een geschenk is van Tau...
Beetje vreemd dat PJ het nu verkoopt, ik neem aan dat de opbrengst van het boekje in
iedergeval teruggaat naar Tau en verwacht excuus brief van de WSV.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Frits wrote:Wat mij persoonlijk stoort, is het feit dat het aangeboden boekje een geschenk is van Tau...
Beetje vreemd dat PJ het nu verkoopt, ik neem aan dat de opbrengst van het boekje in
iedergeval teruggaat naar Tau en verwacht excuus brief van de WSV.
Frits, begrijp ik uit jouw verhaal dat die PJ "onze" PJ is? Dat is een misverstand neem ik aan. Ik vind dat Tau alles in het werk zou moeten stellen om Simon te helpen om dat boekje terug te bezorgen in de Weeghconst. Dat bord is door het 38e bestuur gemaakt trouwens.

Laat dit maar eens aan jouw Shell-collega Bas Abspoel zien, die heeft dat boekje nog zo mooi achter dat glas gezet.
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Post by Viske »

De foto laat inderdaad ook wat herkenbare achtergrond details zien. Volgens mij is deze foto gemaakt ergens in de Nano kelder of zoiets op de TU/e. Dat is inderdaad in de werkomgeving van onze eigen PJ, die overigens ook nog eens Pietjensen als hotmail email heeft. Wat een overeenkomsten. Hoe zit dit PJ?

By the way, geniaal dat je dit tegenkomt op Marktplaats. Lijkt bijna iets te veel toeval Jee. Ik heb zelf namelijk nog nooit wat gezocht op Marktplaats gerelateerd aan simon. Maar ja dat ben ik. Erg goede timing zal ik maar zeggen. Zeker wat decoratie gezocht voor je nieuwe Toko?
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Yep, ik ben het. Eigenlijk, het 46e is het. Jee zit dus ook okseldiep mee in het verhaal.

We hebben inderdaad de drie dingen op marktplaats gezet; door Aristoteles aangeboden Simon Stevin boek, Weeghconst bord en een aftandse bank uit de in vivo. Maar waarom?

Donderdag 18 oktober was er weer een constitutieborrel waar ik gezellig met mijn bestuursgenoten wilde gaan bieren. Echter op weg daar heen stuitten Thijs en ik op een onbewaakte EBT-lab vol spullen uit de Weegh. Spullen die normaal gesproken goed vastgebout in de borrelruimte hangen, lagen nu los uitgestald zonder bewaking klaar om gestolen te worden door een dronken biertoerist. Nota bene, de ingang van het URE team hok (waar we ‘s avonds dat akkefietje nog mee hadden ) is via het EBT-lab.

Dit was natuurlijk vragen om moeilijkheden en daarom hebben wij de meest kostbare en jat-gevoelige spullen veilig opgeborgen. De bank hadden we slechts meegenomen omdat die eigenlijk best relaxed is voor in een afstudeerhok.

Vrijdagochtend hebben we netjes een brief bij het kersverse bestuur afgeleverd waarin is uitgelegd waarom we de spullen hadden veiliggesteld. Tevens is voorgesteld de spullen te retourneren onder zeer schappelijke voorwaarden. Te weten 8 kratten Alfa bier.

Echter tot op heden hebben wij nog geen officiële reactie van het bestuur mogen ontvangen. Wel hebben wij geluiden gehoord dat ze de gestelde prijs, voor het terug leveren van de spullen, wat aan de hoge kant vinden. Ze schatten de economische waarde van de spullen veel te laag in. De emotionele waarde en de onbetaalbare waarde van de les die ze direct geleerd krijgen zien ze compleet over het hoofd.

Daarom laat het 46e zich ook hier weer van de beste kant zien en helpt het nieuwe bestuur bij haar overwegingen. Door het plaatsen van de spullen op marktplaats blijkt dat de prijs voor de gevraagde 8 kratten Alfa bij lange na de marktconforme prijs niet haalt. We matsen ze dus! Alleen hebben ze dat zelf nog niet door.

Peter-Jan

Dat ik op marktplaats in eens Piet Jensen heet komt door het gebruik van een schraal hotmail account bij het maken van de post. Een naam voor bij de post wordt door marktplaats automatisch uit dat emailadres gedestilleerd.
Post Reply