Groeten uit zonnig Briancon

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

Groeten uit zonnig Briancon

Post by Joerik »

Heren, wij zijn reeds terug, maar bij deze dan alsnog iets wat moet lijken op een kaartje van de vakantie.

Image

Gegroet,

student Peelen
student Minnebo
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Groeten uit zonnig Briancon

Post by Vandorp »

Joerik, je ondertekent op dit forum met de lustrum-site, dus sta me toe dat ik hier wat commentaar op geef. Het is echt knap waardeloos dat er heel veel tijd is gestoken in de graphics en het menu, maar dat ik niet eens kan lezen waar de lustrumstunt over gaat.

Dat menu is dus echt een drama, wat is er in 's hemelsnaam nu het nut van dat die menu's zo langzaam naar beneden komen rollen? Daar zit toch echt helemaal niemand op te wachten? Wil er iemand opstaan en zeggen dat-ie dat "handig" vindt? Ik wordt er tureluurs van, en het belemmert mij in het krijgen van een overzicht van de site. Als ik effe wil kijken wat er onder de menuutjes zit, ben ik voor m'n gevoel heel lang bezig en aan het eind ben ik gehypnotiseerd door het bewegen en totaal vergeten wat er onder de eerste zat. Wat bezielt die lui om dit te laten staan? En als je het dan eindelijk beheerst, blijkt er gewoon geen ene flikker op die site te staan.
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Klopt BvD ik heb me d'r ook al aan geergerd. Kan iemand daarom dit volgende tijdens een volgende Simon ALV ten gehoren brengen:

"Momenteel mist nog steeds de helft van de inhoud van de gewone Simon site. Waarom wordt er dan nu weer tijd uitgetrokken om grafisch een compleet nieuwe (lustrum) site te bouwen. Nu zijn er twee halve sites!" #huh

En, Joerik wat is trouwens het plan van die waterfiets? Het kanaal over? #smile
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Ik had tot deze post mijn nieuwsgierigheid naar die blauw-onderstreepte tekst onder Joeriks posts weten te onderdrukken, maar getriggerd door "slechte publiciteit" toch maar ff wezen kijken....

En inderdaad! De simon-site blonk al niet uit, wat betreft gebruikersvriendelijkheid en content, maar dit is inderdaad een bevestiging dat wij (lees: stereotype-beta-nerds) ons meer met techniek dan communicatie bezighouden. Dat terwijl W-ers eigenlijk horen te staan voor "niet om de pot draaien, maar meteen tot het wezenlijke overgaan"...

Ik vind overigens de lay-out van de bovenste, pak hem beet 200 pixels wel mooi, maar die langzaam scrollende menu's dragen niet bij tot de ergonomie. Ik wil niet dat er een menu tevoorschijn komt als ik nog geen muisklik heb gegeven.
Daarbij zou het menu beter in EEN keer aan de linkerkant moeten komen te staan, ipv over de hoofdttekst. Op zich vind ik de plaatjes boven de menu-knoppen wel aardig, maar niet noodzakelijk.

Ik ben wel van mening dat een site technisch perfect moet zijn, maar daarbij zou ergonomie en content het doel moeten zijn, en layout zou iets toe KUNNEN voegen aan de "ervaring" maar dat komt wel als er nog tijd over is nadat de site af is!

Kort door de bocht: een huis schilder je ook pas als het staat!

UPDATE: sinds vandaag heeft NU.nl een nieuwe vormgeving. De meesten van jullie kennen nu.nl wel en weten dat het een fijne site is! Zij hebben zich voornamelijk geconcentreerd op inhoud en gebruikersgemak. Nu dat goed werkt kunnen ze zich veroorloven om meer "eye-candy" toe te voegen... Een voorbeeld voor alle webmasters!!!!
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Arjan wrote:UPDATE: sinds vandaag heeft NU.nl een nieuwe vormgeving. De meesten van jullie kennen nu.nl wel en weten dat het een fijne site is! Zij hebben zich voornamelijk geconcentreerd op inhoud en gebruikersgemak. Nu dat goed werkt kunnen ze zich veroorloven om meer "eye-candy" toe te voegen... Een voorbeeld voor alle webmasters!!!!
nu.nl heerst. Ik heb toevallig ooit eens een lezing over het engine achter nu.nl bijgewoond, was tamelijk indrukwekkend eigenlijk. Het heet MMbase, het is door de VPRO ontwikkeld en is echt vernieuwende technologie. Ze hebben zeer geavanceerde mogelijkheden om heel snel de juiste foto op de juiste resolutie in die artikeltjes te proppen, links naar allerlei dingen die met een persoon of gebeurtenis te maken hebben, etc. Van de techniek begreep ik eigenlijk vrij weinig maar wat je er mee kunt is heel vet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/MMBase
Post Reply