Stemmingmakerij

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Stemmingmakerij

Post by Nuit »

NU.NL wrote:Rechtbanken nemen tienduizenden wapens in

Uitgegeven: 19 maart 2007 07:41
Laatst gewijzigd: 19 maart 2007 07:49

AMSTERDAM - Rechtbanken en gerechtshoven in Nederland hebben vorig jaar ruim 27 duizend wapens en verboden voorwerpen in beslag genomen. De 25 gerechtsgebouwen onderschepten vooral zakmessen, nagelvijlen en schroevendraaiers, meldt het AD op basis van eigen onderzoek.

Er werden geen vuurwapens gevonden.


Bij de rechtbank in Utrecht werden de meeste verboden spullen onderschept, ruim 3200. Op de tweede plaats staat Breda met een kleine 3100 voor het paleis van justitie in Den Bosch met 2800 spullen.
Duuus :) Bij wapens denk ik aan grofstoffelijk schiettuig, lompe slagersmessen of enorme katana's. Maar nee, het betreft hier zakmessen, nagelvijlen en schroevendraaiers. :) Leuke kop om mensen schrik aan te jagen, het budget voor de veiligheid der natie nog eens op de schroeven (hoe doe je dat zonder dito -draaier?) en overal camera's, detectiepoorten en veiligheidsbeamten neer te zetten. Dit gaat toch nergens over? #treur
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Bij wapens denk ik aan grofstoffelijk schiettuig, lompe slagersmessen of enorme katana's. Maar nee, het betreft hier zakmessen, nagelvijlen en schroevendraaiers. :)
Nuit, denk je dat het uitmaakt of een zakmes 5 centimeter in je hart zit en de katana er door je rug weer uitkomt?
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Winky wrote:katana er door je rug weer uitkomt?
Tja, als je fotograaf bent, en je staat toevallig achter zo'n slachtoffer, dan baal je wel als er een zakmes gebruikt wordt.....
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Inderdaad wat een pauper artikel!

Dan vraag ik me ook af waarom ze zoveel ophef maken over het artikel dat bij onderstaande kop hoort. Als je dus gewoon bij de Hema, DA, Gamma en Praxis heftig wapentuig kunt kopen.
NU.nl wrote: Pensioenfondsen beleggen in wapens

Uitgegeven: 18 maart 2007 18:11
Laatst gewijzigd: 18 maart 2007 21:38
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Jasper wrote:
Bij wapens denk ik aan grofstoffelijk schiettuig, lompe slagersmessen of enorme katana's. Maar nee, het betreft hier zakmessen, nagelvijlen en schroevendraaiers. :)
Nuit, denk je dat het uitmaakt of een zakmes 5 centimeter in je hart zit en de katana er door je rug weer uitkomt?
Wellicht maakt dat weinig uit, maar zie maar eens iemand neer te leggen met een nagelvijl :)
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ooit gehoord van de balpenmoord, het kan nog veel gekker hoor!
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Jasper wrote:Ooit gehoord van de balpenmoord, het kan nog veel gekker hoor!
Volgens mij was voor die truuk ook een kruisboog nodig, die verstop je niet zomaar in je broekzak.
Post Reply