Speciaal voor BvD

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Speciaal voor BvD

Post by Arjan »

Bas, jij bent niet de enige

Hier een persberichtje:
http://tauserver.wtb.tue.nl/arjan/eend.wav
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

masterlijk verhaal, Arjan. Dat de politie zegt: "je kunt beter dus de helft van de buks d'r vanaf zagen, dan ontploft de hele eend. Da's toch veel mooier?" Ik kan er om lachen maar ik wil aantekenen dat er een verschil is tussen wild om je heen knallen en jagen.

Zag toevallig donderdag een docu op bbc4 (effe laten vallen dat ik hier digitale TV heb natuurlijk...) Lieten ze een groep mensen een week lang in de studio eten, met vlees vers bereid door een topkok, maar ze moesten eerst naar een slachting van het zelfde soort vlees kijken, en in sommige gevallen live geslacht opeten. Excursies door kippenslachterijen etc. De presentator stuurde er op aan dat minder mensen vlees gingen eten, dat was wel aardig. Ze lieten iedereen aan het woord: vleeseters die dooraten, vleeseters die vegetarier werden, vegetariers die vleeseter werden, en vegetariers die vegetarier bleven. Slachting was goed in beeld, van het industrieel verwerken van levende kippen tot het ritueel slachten van varkens. Moeten ze hier ook uitzenden. Oh ja: ze lieten geen percentages van de testgroep zien, waarvoor hulde! Ik word kotsmisselijk van al die flutonderzoekjes met percentages als uitkomst.

Anyways, ik heb nog een afspraak staan met Bram om hem in te leiden in het vlees-eten. Heb een vlees-introductie-menu verzonnen, nog even een datum prikken. Wens hem succes!
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Bas,
Anyways, ik heb nog een afspraak staan met Bram om hem in te leiden in het vlees-eten. Heb een vlees-introductie-menu verzonnen, nog even een datum prikken. Wens hem succes!
Ik dacht ook de smaak van vlees te kennen, ik kan je zeggen;

je smaak wordt even hergedefinieerd als je een goede Argentijnse steak eet...
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

BVD doet het wat duidelijker:
BvD wrote:(effe laten vallen dat ik hier digitale TV heb natuurlijk...)
dan Winkes:
Winky wrote:je smaak wordt even hergedefinieerd als je een goede Argentijnse steak eet...
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:Ik dacht ook de smaak van vlees te kennen, ik kan je zeggen;

je smaak wordt even hergedefinieerd als je een goede Argentijnse steak eet...
Jasper moet weer even laten vallen dat-ie een lekkere buitenlandse vriendin heeft #smile
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Nu je dit zo stelt weet ik niet wat hij onder "vlees eten" verstaat.....
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ghe Ghe

Ik doelde meer op een goede Argentijnse asado (wat wij Barbeque noemen)
User avatar
Eggie
lid
Posts: 709
Joined: Wed 28 Feb, 2007, 22:44
Location: Eindhoven

Post by Eggie »

Jajaja, Bram gaat eraan geloven. En reken maar dat de lullo het goed gaat vinden #smile
En Bas, wat staat er allemaal op het menu? Of ga je dat voorlopig nog angstvallig geheim houden?
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Ik ben wel benieuwd geworden.....

BvD: komt het menu gewoon online te staan? Of heb je je "Open Source Restaurant"-idee laten vallen?

Of ga je voor heel Tau koken? Komen de zuurvlees-kroketten dan weer op tafel? Die waren voortreffelijk!
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Eggie wrote:En Bas, wat staat er allemaal op het menu? Of ga je dat voorlopig nog angstvallig geheim houden?
Nou ik heb 't al kort met Bram besproken. Geheim houden lijkt me niet nodig, ik wil het dus best mededelen maar ik waarschuw alvast dat input van de rest waarschijnlijk niet wordt meegenomen in de samenstelling van het menu. Als je namelijk met meerdere mensen een overeenstemming bereikt over een menu dan onstaat er een uiterst gemiddeld menu, en naarmate dit aantal mensen naar oneindig nadert, dan nadert het menu naar hamburger met friet. Minder mensen levert meer verrassingen op, als het maar de goede mensen zijn. Het limiet-geval is 1 topkok met inzicht en lef, en in het geval van het dispuut ben ik dan degene die het meest daarbij in de buurt komt #smile

Hoofdmoot wordt 2 verschillende soorten vlees, elk op 3 verschillende manieren klaar gemaakt (rare, medium en well-done). Het bak-medium is roomboter. Geen sausjes, zout of peper. Groente en aardappelen kunnen we ook weglaten denk ik. Wat die 2 soorten vlees zijn, is nog niet uitgekristalliseerd. Het moeten in ieder geval wel 2 verschillende beesten zijn.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Het limiet-geval is 1 topkok met inzicht en lef, en in het geval van het dispuut ben ik dan degene die het meest daarbij in de buurt komt
daarover verschillen wij dan van inzicht,

maar als ik een hint mag geven, bereid ieder stuk vlees gewoon medium dan zeurt er niemand en doe dan 6 stukken.

MIjn persoonlijke favorieten die hier in NL te krijgen zijn:

-Lamsrack
-Kalfszwezerik
-Ossenhaas
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:maar als ik een hint mag geven, bereid ieder stuk vlees gewoon medium dan zeurt er niemand en doe dan 6 stukken.
Jasper, jij demonstreert precies de strekking van mijn verhaal. 1 iemand bemoeit zich er mee, er wordt 1 hint gegeven, en die trekt de boel wat meer naar het midden. Hoe meer hints er gegeven worden, hoe meer we naar het meest gemiddelde menu komen. Reken maar dat die zwezerik en lamsrack van jou zullen sneuvelen als we nog wat meer hints van mensen gaan meenemen, ook met het argument "dan zeurt er niemand". Het limietgeval is (medium gebakken) hamburger met friet en daar wil ik eigenlijk niet naartoe. Dus bedankt voor de suggestie, maar ik doe er niets mee.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Aha, lekker ossenhaas! (bij voorkeur rare #kwijl )

p.s. Heb je ooit zwezerik bereidt? Zeker de moeite waard!
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Compromis
BvD doet zijn ding en Winky het zijne

1+1 = 2

2 keer feest voor carnivoren!
User avatar
Nuit
lid
Posts: 417
Joined: Sun 25 Feb, 2007, 17:54
Location: Eindhoven

Post by Nuit »

Arjan wrote:Compromis
BvD doet zijn ding en Winky het zijne

1+1 = 2

2 keer feest voor carnivoren!
En hiermee is de stelling van BvD direct ontkracht. #held
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Nuit wrote:En hiermee is de stelling van BvD direct ontkracht.
Nouja, ontkracht!? Dat niet, want BvD heeft natuurlijk wel gelijk dat democratie een nivellerende werking heeft. Iets wat een autocratische of dictatoriale nooit zal hebben.

Dus als je iets leuks en aparts wilt hebben, moet je dit vooral niet met teveel mensen bedenken.

Ik probeerde slechts een slaatje te slaan uit de kook-wedloop tussen Winky en BvD, onder het motto: "waar twee honden, vechten om een been, gaat de derde er lachend mee heen".
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

precies, ik kook voor Bram, en Jasper gaat voor de hele club koken. Bram kan dan zonder achterstand op de rest ook zijn smaak herkalibreren aan de vleeskunsten van Jasper.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote:Ik doelde meer op een goede Argentijnse asado (wat wij Barbeque noemen)
En dat is het equivalent van de shoarmaslagerij van Jiskefet?
User avatar
Mr. Bubble
lid
Posts: 43
Joined: Thu 08 Apr, 2004, 20:01

Post by Mr. Bubble »

Wat? hebben we een vegetariër in ons midden? Hoe is dat nu mogelijk? En dat heeft niemand opgemerkt tijdens het scouten van nieuwe leden.
D'r zijn natuurlijk dingen die je altijd even controleert. .

Nou Bram, gefeliciteerd. Je moet wel van goeie huize komen om dit te kunnen compenseren. je bent omnivoor, vlees eten zit in je genen, je hebt 't alleen nog niet ontdekt. Vind je 't niet lekker, heb je in een frikadellenfabriek gewerkt of stem je partij voor de dieren?
Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat Bas succes zal hebben.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Image
Image
Image
Image
Sorry BvD, maar hier kan die gehakt-rul-cursus van jou echt niet tegen op.
Last edited by Jasper on Tue 13 Mar, 2007, 0:55, edited 1 time in total.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

je hebt gelijk, ik zal wat zout en peper op de biefstuk doen.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Onderop zie je bife de angosto als ik me niet vergis (en wat jij ziet is een fijngemalen argentijns kruidenmengsel dat ook wel voor chimichurri wordt gebruikt, wat er door een Argentijn op was gegooid, en dat smaakte verrekt goed)

(had jij niet op de Partij van de Dieren gestemd trouwens, Ik laat Jan Marijnissen mijn belastingaangifte toch ook niet doen. #evil )
User avatar
Peter-Jan
lid
Posts: 180
Joined: Mon 10 May, 2004, 13:43
Location: Rotterdam

Post by Peter-Jan »

Hey Hey, How even !!!

We zijn toch een Rhetoricadispuut wat gevormd wordt door leden die een goed onderbouwde mening hebben en die durven te ventileren. Ventileren op een dusdanige krachtige manier dat een eventuele storm van tegenargumenten en aantijgingen gesust kan worden.

Gedurende een Rhetorische krachtmeting kan een mening / inzicht veranderen maar toch niet door een opgelegde cursus vlees-eten-voor-beginners! Althans Bram ik hoop dat je geest sterker is dan je smaakpupillen (want die zullen ongetwijfeld geprikkeld worden).

Ik zou eigenlijk wel graag jouw (Bram) argumenten willen horen om vegetarier te zijn. (Als trouwens je pa & ma het je vroeger op hebben gelegd, heb je en een slechte opvoeding gehad, en niet opgelet tijdens de pubertijd toen je daar tegen aan kon schoppen. En dan moet je vanavond nog met die cursus beginnen!)

Waarom kunnen Bram en Bas op de volgende maandborrel niet met elkaar in discussie gaan over het nut van vegetarier zijn. Het jury gedeelte moet dan niet zo moeilijk zijn. De winnaar mag een nieuw HR-puntje toevoegen (betreffende zijn visie op vlees eten) en tevens een cursus aan de ander aanbieden. Dus ofwel: "Vlees-eten-voor-beginners" of "Tofu-happen-voor-carnivoren"!

Ik ben benieuwd!

Oja en Bram hoe heb jij uberhaupt ooit een intro kunnen overleven. Of zijn ze bij Demos inmiddels zo diep gezonken dat ze vega-burgeres verkopen?

En voor geinteresseerde, de site http://www.pjinusa.web-log.nl is weer geupdate. Ik hou het nog even lekker bij quarter pounders en T-bones #puh #vork
User avatar
Bram
lid
Posts: 634
Joined: Tue 12 Sep, 2006, 22:49
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Bram »

Ik verkeerde toch in de veronderstelling dat mijn gebrek aan ervaring in het eten van vlees wel algemeen bekend was. Zeker de leden die het laatste half jaar present zijn geweest bij activiteiten weten er denk ik van.

Rob, jouw insteek stelt me een beetje teleur. Ik ben me bewust van de liefde die veel leden van het dispuut hebben voor dieren, dode dieren dan. Toch heeft dit denk ik zijn weg nog niet kunnen vinden tot het beleid van het dispuut en om potentiele nieuwe leden hierop te gaan screenen lijkt me van de zotte.

Om even op mijn persoonlijke motieven in te gaan: het valt inderdaad aan mijn ouders te wijten, hoewel ik het ze niet verwijt. Mijn moeder heeft altijd gezegd dat ze zo een stuk vlees voor me klaar zou maken, zelfs al is ze er zelf een beetje vies van. Ik heb echter nooit zo de behoefte gehad het te proberen, aangezien ik niet anders gewend was. Ik was het nu eenmaal zo gewend en wist niet beter. Om duidelijk te zijn: mijn beweegredenen zijn absoluut niet het medelijden met de dieren of iets dergelijks.

Nu ik echter op mezelf woon is het af en toe wel lastig met eten. Mijn huisgenoten maken er nooit zo'n probleem van, die zijn vaak ook te lui om vlees klaar te maken, of het moet gaan om iets de frituur gooien. Wanneer ik met anderen eet zijn die vaak wel bereid er rekening mee te houden, maar ik maak het ze wel weer onnodig lastig. Bovendien, mijjn moeder stond vaak erg ijverig in de keuken allerlei exotische vegetarische gerechten te bereiden, maar zelf heb ik hier uiteraard geen tijd voor en zin in. Vlees eten maakt het denk ik wat makkelijker om gevarieerder te koken.

Mijn eerste keer dat ik vlees eet moet echter wel meteen goed zijn vind ik. Het lijkt me zonde om een of ander schraal stukje vlees te eten en vervolgens te concluderen dat ik in die 20 jaar niet veel gemist heb. Bij Bas acht ik mijn smaakpapillen in goede handen en ik zal uiteraard eenieder op de hoogte houden wat betreft mijn eerste ervaring #smile Wanneer dat gaat zijn weet ik nog niet, ik mail jouw daar nog een keer over Bas.
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Peter-Jan heeft iets gehoord en heeft daar zelf de conclusie aan verbonden dat Bram vlees gaat eten omdat dat voor mij zou moeten. Dat is helemaal niet het geval, Bram wil het zelf proberen, en tijdens het zeilweekend hebben we al afgesproken dat ik de inleiding zou verzorgen (wat ikzelf als een hele eer zie).

Peter-Jan, jij hebt het nu nog over smaakpupillen, maar na deze inleiding kunnen we praten over smaakpapillen.
Post Reply