Introductieronde aspirant-leden

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Bas Raes
Posts: 199
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:01
Location: Eindhoven

Introductieronde aspirant-leden

Post by Bas Raes »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Aan mij, Bas Raes, de eer en het genoegen om mijzelf voor te stellen als aspirant-lid van het Dispuut. Iets meer dan twintig jaar geleden ben ik ter wereld gekomen in het Zeeuws-Vlaamse Terneuzen, alwaar ik heb gewoond tot het aanbreken van mijn studententijd. Inmiddels ben ik begonnen aan mijn vierde jaar als student Werktuigbouwkunde.

Tijdens mijn middelbare schooltijd was mijn voornaamste vrijetijdsbesteding het beoefenen van de zwem- en waterpolosport. In mijn tijd als sjaars was ik nog steeds veelvuldig in het zwembad te vinden bij E.S.Z.W.V. Nayade. Zo rond de overgang naar het tweede jaar vond daar een kentering in plaats toen ik erachter kwam dat er meer in het leven bestaat dan chloorwater. Sindsdien is mijn tijd in een zwembad invers gerelateerd geweest met mijn aanwezigheid in allerhande gezelligheidsetablissementen. Dit manifesteerde zich vooral bij de W.S.V. Simon Stevin.

Uiteindelijk leidde dit proces ertoe dat ik afgelopen jaar Bestuur ben gaan doen bij Simon Stevin; in de functie van Voorzitter. Gedurende dat jaar ben ik een aantal keer in contact gekomen met het Dispuut en heb het zo beter leren kennen. Ik was dan ook blij verrast toen ik aan het einde van mijn Bestuursjaar werd uitgenodigd om kennis te komen maken.

Die kennismaking bevestigde mijn bestaande beeld van een hecht Dispuut dat mooie dingen onderneemt. Verder bekoorden mij de prettige omgangsnormen en het feit dat persoonlijke ontwikkeling een prominente plaats heeft binnen het dispuut. Derhalve ga ik mij er volledig voor inzetten om — samen met mijn mede-aspiranten — het lidmaatschap van Rhetoricadispuut Tau te verkrijgen!

Met vriendelijke groet,

Bas Raes
User avatar
Kemenade
Posts: 598
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:16
Location: Eindhoven

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by Kemenade »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Het is mij een zeer grote eer, mijzelf te mogen voorstellen aan U. Mijn naam is Sebastiaan van Kemenade, sinds het jaar 1994. In dit jaar zag ik voor het eerst het levenslicht in het ziekenhuis te Geldrop, mijn jeugd heb ik echter doorgebracht in het nabij gelegen Son.
In 2013 ben ik voor het eerst begonnen aan de studie Werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven, dit verliep echter niet geheel voorspoedig dus de noodzaak om de studie voortijdig af te breken was aanwezig. Echter verdween de motivatie voor de studie Werktuigbouwkunde niet dus in 2014 ben ik opnieuw gestart. Dit verliep allemaal een stuk beter, mede door de verhuizing naar Eindhoven. Deze nieuwe locatie zorgde voor een aanzienlijke vermindering in reistijd, deze tijd kon zodoende in zaken als studie en nevenactiviteiten gestoken worden. Bij WSV Simon Stevin ben ik dan ook lid van de Bijzondere Activiteiten Commissie alsook Penningmeester van de Intro Commissie.
In de afgelopen jaren ben ik in contact gekomen met het Dispuut, dit contact was mijns inziens zeer prettig, ik was dan dan ook aangenaam verrast toen er een uitnodiging tot kennismaken tot mij kwam. Tijdens dit kennismakingsproces heb ik het Dispuut van meerdere kanten gezien die allen zeer aangenaam waren.
Graag ga ik mij in de komende tijd als aspirant-lid, samen met mijn mede-aspiranten, onverdeeld inzetten voor het uiterst mooie lidmaatschap van Rhetoricadispuut Tau.

Met hartelijke groet,

Sebastiaan van Kemenade
User avatar
mike
lid
Posts: 547
Joined: Mon 15 Mar, 2010, 17:46
Location: Eindhoven

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by mike »

Voor wie deze lange stukken niet wilt lezen:

Bas komt uit Terneuzen, deed veel aan zwemmen, maar houd nu meer van dingen bij Simon Stevin doen.
Sebastiaan komt uit Son, faalde de eerste poging Werktuigbouwkunde, maar nu lukt het wel en daarnaast doet hij dingen bij Simon Stevin.
Oh, en ze willen beide bij het dispuut. *slijm slijm

Ik heb een leuke opdracht voor jullie.
Jullie mogen de drogredenen in dit youtube filmpje noemen
User avatar
Sem James
Posts: 387
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 18:51
Location: Eindhoven

Introductieronde aspirant-leden

Post by Sem James »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Het is mij een grote eer en een waar genoegen me aan u voor te mogen stellen als aspirant-lid van uw mooie Dispuut. Negentien jaar geleden ben ik ter wereld gekomen in een voor u allemaal bekende plek, Eindhoven. Het noorden van het welbekende Woensel is mijn thuisbasis sinds mijn geboorte. Anders dan de andere aspirant-leden woon ik dan ook nog thuis. Dit jaar ben ik begonnen aan mijn tweede jaar als student Werktuigbouwkunde.

Na mijn basisschooltijd heb ik van het middelbare onderwijs genoten op het Eckartcollege te Eindhoven. Van mijn zevende tot mijn zeventiende levensjaar heb ik badminton beoefend met als hoogtepunt het kampioenschap in de derde klasse in mijn laatste jaar, je moet immers stoppen op je hoogtepunt. Hierna ben ik mijn sportieve uitdaging gaan zoeken in de sportschool. Sinds ik ben gestart als student Werktuigbouwkunde staat het sportleven echter op een bijzonder laag pitje.

Van één of meerdere drankjes ben ik niet vies en ik ben dan ook vaak in de kroeg te vinden. Om dit grote feest te kunnen financieren heb ik sinds jaar en dag een baantje bij een grote supermarktketen.

Tijdens mijn introductieperiode op de universiteit ben ik al meteen in aanraking gekomen met Dispuut Tau. Samen met mede-aspirant lid Klijn had ik namelijk het voorrecht intro kind van rector Thijssen en schatmeester Volleberg te zijn. Het Dispuut is op mij overgekomen als een erg hechte, gezellige groep heren waar persoonlijke ontwikkeling ook hoog in het vaandel staat. Dit spreekt mij erg aan en ik zal er de komende tijd dan ook alles aan proberen te doen om u te overtuigen dat ik het lidmaatschap waard ben.

Met vriendelijke groet,

Sem James
User avatar
Jerome Seelen
Posts: 288
Joined: Tue 29 Sep, 2015, 10:37

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by Jerome Seelen »

Waarde heren des Rhetoricadispuuts Tau,

Het is een eer om mijzelf, Jerome Seelen, aan U voor te mogen stellen als aspirant-lid van het Dispuut. Meer dan twintig jaar geleden ben ik geboren in het prachtige Maastricht. Gewoond heb ik mijn hele leven op de Parallelweg in Wijlre, een klein dorpje in de buurt van Heerlen. In mijn periode wonende in Wijlre heb ik als vrijetijdsbesteding veel aan veldvoetbal gedaan bij onder andere VV Wijlre, RKSVB en VSPL. Na 6 jaar les te hebben gevolgd op het Sintermeerten College heb ik mijn VWO diploma mogen ontvangen. Met dit papiertje op zak was het tijd om Limburg te verlaten en in Noord-Brabant te gaan wonen.

Sinds ik Werktuigbouwkunde studeer aan de Technische Universiteit van Eindhoven ben ik dan ook steeds meer een Brabander geworden en steeds minder een Limburger. Als hobby heb ik sinds mijn komst in Eindhoven veelal gevoetbald bij de interne zaalvoetbalcompetitie van Totelos, waarbij ik Rector Thijssen en Schatmeester Volleberg voornamelijk heb leren kennen. Sinds ik de eer heb gekregen om kennis te mogen maken met het Dispuut heb ik al veel kanten van het Dispuut mogen zien. De biertjes, de sfeer, de debatten tijdens de borrels, de retorische vaardigheden en een dagje bij ULV. Daarom ga ik mij er dan ook voor inzetten tijdens het traject als aspirant-lid om het lidmaatschap van Rhetoricadispuut Tau te verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

Jerome Seelen
Last edited by Jerome Seelen on Wed 30 Sep, 2015, 20:54, edited 1 time in total.
User avatar
Rogier
lid
Posts: 361
Joined: Sun 03 Jun, 2012, 11:12

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by Rogier »

Jerome Seelen wrote:blablabla, RKSVB en VSPL, bla bla bla
Goed verhaal, lekker kort.
User avatar
pietervanzuijlen
Posts: 130
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:47

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by pietervanzuijlen »

Waardige leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Met groot genoegen neem ik de gelegenheid mij aan u voor te stellen. Mijn naam is Pieter van Zuijlen. In 1993 ben ik geboren en getogen in het plaatsje ’t Oventje in Noord-Brabant. Voor twintig jaar is deze plaats mijn thuishaven geweest, waarna ik dit gehucht heb ingeruild voor de stad Eindhoven. Nog altijd keer ik in de weekenden graag terug naar mijn geboorteplaats, waar ik onder andere geniet van met name de derde helft van de wekelijkse voetbalwedstrijd.

Inmiddels ben ik aan mijn vierde jaar op de technische universiteit begonnen. Afgelopen jaar heb ik hier mijn bachelor diploma behaald met het judicium ‘met grote waardering’. Nu doe ik mijn master bij de onderzoeksgroep Multiscale Engineering Fluid Dynamics. Daarnaast ben ik sinds dit jaar werkzaam als toezichthouder in sel en sol.

Vanaf mei dit jaar ben ik betrokken geweest bij uw Rhetoricadispuut. In deze tijd heb ik met plezier kennis gemaakt met de verschillende aspecten die het dispuut te bieden heeft. Nu is de tijd aangebroken waarin ik hoop te kunnen bewijzen een lidmaatschap waardig te zijn.

Met hartelijke groet,

Pieter van Zuijlen
User avatar
Maarten Klijn
Posts: 216
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 16:14

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by Maarten Klijn »

Waarde heren des Rhetoricadispuuts Tau,

Het is een eer om mijzelf, Maarten Klijn, aan U voor te mogen stellen. Om en nabij 19 jaar geleden ben ik ter wereld gekomen in het Brabantse oord genaamd Sprang-Capelle. Na het aanbreken van mijn eerste jaar als student op de Technische Universiteit Eindhoven heb ik dit Brabantse oord verruild voor het prachtige Eindhoven.

Tijdens de tijd dat ik mij nog ‘scholier’ mocht noemen ben ik gestart met het componeren van elektronische muziek, iets wat reeds is uitgegroeid tot een geregistreerd bedrijf. Tevens ben ik onder ditzelfde bedrijf bezig met grafische vormgeving voor onder andere evenementen en mensen actief binnen de entertainment wereld.

Na in mijn eerste jaar actief lid bij Simon Stevin te zijn geworden, en dit wel door deel uit te maken van de eerstejaars activiteiten commissie heb ik reeds besloten om deel te nemen aan de sport activiteiten commissie.

De eerste kennismaking met Rhetoricadispuut Tau liet niet lang op zich wachten, dit aangezien mede-aspirant lid James en ikzelf het voorrecht hadden om als intro ouders rector Thijsen en schatmeester Volleberg te mogen hebben. Door dit voorrecht diende de eerste mogelijkheid om met leden van Uw dispuut te converseren al op de eerste avond van een memorabele intro week. Deze eerste kennismaking vloeide later in het jaar uiteindelijk voort in een uitnodiging om nader kennis te komen maken met Uw dispuut. Deze verdere kennismaking is mij uitermate goed bevallen, ik ben daarom ook zeer trots om mij ‘aspirant-lid’ te mogen noemen. U kunt van mij verwachten dat ik mijzelf uiterst zal inspannen tijdens het aspiranten traject met als doel natuurlijk het lidmaatschap.

Met vriendelijke groet,
Maarten Klijn
User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by Geert »

Feuten, begint u een 'offline' gesprek ook door uw volledige biografie op te dreunen? Bovendien stelt u niets voor, u maakt louter kennis.
User avatar
Bart
lid
Posts: 342
Joined: Wed 09 Oct, 2013, 21:02
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by Bart »

Laatst gewijzigd door Jerome Seelen op Wo 30 Sep, 2015, 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Was het leven maar zo makkelijk als een Discussieforum: alle domme, makkelijk voorkombare fouten die je maakt in wat je communiceert, kan je gewoon wijzigen!
Als dat in het echt kon.. Wauw, dat zou gaaf zijn! Of niet 'Schrijver Volleberg'?
User avatar
Dennis Volleberg
lid
Posts: 225
Joined: Tue 08 Oct, 2013, 11:10

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by Dennis Volleberg »

Dat ben ik volledig met u eens Schatmeester Verhaegh. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje jaloers ben op uw rol binnen het bestuur
User avatar
pietervanzuijlen
Posts: 130
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:47

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by pietervanzuijlen »

Bij deze de drogredenen uit het interview met Reza Aslan.

00:45 - Bill Maher
Voorkomen afwijkende mening
Geloven er moslims in deze ‘gekke dingen’? Ja, dat doen ze.

2:25 - Reza Aslan
Verkeerde vergelijking
Eerst gaat hij in op het verminken van vrouwen. Om dat goed te praten, begint hij over het aantal volksvertegenwoordigers.

2:30 - Reza Aslan
Jij-ook
In de moslimlanden zijn X aantal volksvertegenwoordigers, hoeveel zijn er in de Verenigde Staten?

3:30 - Vrouw
Overhaaste generalisatie
In Saoedi-Arabië is het aan de orde van de dag dat vrouwen onderdrukt worden, dus dat is het geval in de hele moslimwereld.

4:35 - Netanyahu
Cirkelredenering
Isis is Hamas dus Hamas is Isis

5:50 - Vrouw
Overhaaste generalisatie
Stellen dat het rechtssysteem van de moslimwereld minder is, omdat er vrouwen in Pakistan worden gestenigd.

6:05 - Vrouw
Ander woorden in de mond leggen
Melden dat Reza zegt dat er in de hele moslimwereld geen enkele vorm van geweld of terreur bestaat.

7:50 - Reza Aslan
Ad hominem
Hij krijgt een vraag over de uitspraak van Netanyahu over de ‘Militant Islam’ en gaat vervolgens door op een eerdere uitspraak van Netanyahu, namelijk de bovengenoemde cirkelredenering.

8:00 - Reza Aslan
Voorkomen afwijkende mening
Reza stelt dat helemaal niemand de uitspraken Netanyahu meer serieus neemt.

8:20 - Reza Aslan
Ad hominem
Hij meldt dat Netanyahu de tic heeft om altijd terug te vallen op een ‘ad hitlerum’
User avatar
mike
lid
Posts: 547
Joined: Mon 15 Mar, 2010, 17:46
Location: Eindhoven

Re: Introductieronde aspirant-leden

Post by mike »

Ik ben blij dat jullie wat hebben geleerd over drogredenen, probeer ze ook te ontdekken in het dagelijks leven.
Bijvoorbeeld:
Je moeder: doe de afwas.
Jij: waarom?
Je moeder: omdat ik je moeder ben en omdat ik dat zeg!

Nu kun je zeggen: "Mam, je gebruikt hier een Ad verecundiam, ik wil graag dat je een fatsoenlijk argument geeft"

Succes!
Post Reply