Drinkvaardigheid Tau

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
Quaestor Sileni ht.

Drinkvaardigheid Tau

Post by Quaestor Sileni ht. »

Hierbij enige kanttekeningen omtrent het bijschrift, geplaatst benedenzijds de foto op de openingspagina van uw website.

Inderdaad, de jongeman afgebeeld op de pictuur heeft het 'glas' in ieder geval goed stevig vast...
User avatar
Jorn
lid
Posts: 65
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:26
Location: Den Helder

Post by Jorn »

Een dergelijke nutteloze kanttekening durf ik ook nog wel te maken:

"De vrouw rechts van hem heeft haar handen voor haar mond."
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Hierbij enige kanttekeningen omtrent het bijschrift
U spreekt van meervoud, toch zie ik maar 1 opmerking.
Om er ook maar wat latijn tegenaan te gooien:
"Luctor et ejaculato" [Jiskefet]
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Oh hemel ... het clubje uit Maastricht wil een lollige opmerking maken! Heren, zorg nu maar dat die brief komt met de eis! Praten we daarna wel verder "ex aequo et bono"!

En Rik: als je er Latijn in gooit.. zeg dan iets dat zin heeft! Om de Quaestor Sileni ht. tegemoet te komen en meteen zijn "enige kanttekeningen" (ja .. die ene!) te beantwoorden:

"Leve fit, quod bene fertur, onus!"
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Heren,

Laten we de quaestor van dit dispuut niet meteen afbranden. Allereerst is het zo dat het dispuut Silenus bij mijn weten niet actief was bij het "zooien". De brief waar jij het over hebt verwacht ik van OHM Hyperion of van dispuut Plutarchus. Tot op heden heb ik geen brief mogen ontvangen op ons postadres; welke (let op) te vinden is onder:
>>Het Dispuut
>>Contactinformatie
Ik wil echter bij deze nog wel een opmerking maken. U hebt ons betrapt op een correct geformuleerd onderschrift. Wat is het onderschrift bij de foto die op uw site prominent aanwezig is?
Een suggestie: Hier ziet u onze Praeses poseren met een fout gestrikte das. #knipoog
Image

Binnenkort zullen wij in de Simon Ster, verenigingsblad van de Werktuigkundige Studievereniging Simon Stevin, een artikel aan stropdassen wijden. Dit artikel zult u niet veel later op onze site kunnen vinden onder het kopje: "Publicaties".

p.s. Om een tipje van de sluier op te lichten een citaat uit het boek: "De stijl van succes"
De Juiste lengte krijgen
Niets staat zo sullig als een te lang of te kort geknoopte das. Bij de juiste lengte komt de daspunt tot op of iets over de broekband. Om in een keer de goede lengte te krijgen bij het knopen, moet je uitgaan van een vaste lengte van het brede deel. Stel die proefondervindelijk vast en je komt er meestal goed uit.
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Ik moet toegeven dat ik het onderscheid tussen de disputen uit Maastricht wellicht even niet wist maken. Echter een correcte vertaling van mijn opmerking is geen afbrander! Het is een mogelijk alternatief voor het onderschrift van de foto.
Quaestor Sileni ht.

Post by Quaestor Sileni ht. »

guttegut,

wat een reacties allemaal..
Allereerst wil ik even rechtzetten dat wij niet deelgenomen hebben aan het ontnemen van jullie 'belichaming', hier distantieren wij ons dan ook volledig van, aangezien wij ook niet op goede voet leven met 1 van de disputen die daar aan meegedaan hebben.
Ten tweede heet ik geen Rik.
En tenslotte wil ik nog even zeggen dat het een beetje een potsierlijke vertoning is, als men het fijn vind om op een dergelijke manier te reageren bij de vermelding van mijn functie binnen het dispuut. Ik neem aan dat jullie eerder in aanraking zijn gekomen met de taal die Latijn heet en met de term 'Quaestor'.
Enige vragen hierover zal ik met plezier beantwoorden.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Geachte Quaestor,

Uw functieomschrijving is mij welbekend, echter wanneer u goed had gelezen had u gezien dat "Rik" verwees naar onze Rik. Hij is de rector van ons dispuut of zoals jullie dat noemen: Praeses. Wat het gebruikte latijn betreft:

Dives qui sapiens est #koning #bier
Quaestor Sileni ht.

Post by Quaestor Sileni ht. »

prima!
Post Reply