Kan iemand mij helpen?

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Kan iemand mij helpen?

Post by Viske »

Beste Tau-leden,

Onder jullie bevinden enkele personen die zeer goed thuis zijn op het gebied van software applicaties. Nu heb ik een probleem en was benieuwd of er iemand een oplossing voor wist. Hier komt ie:

Ik heb laatst een Service CD image van de KTM gedownload op internet en deze gebrand op een cd. Maar toen ik hem wilde afspelen bleek er een foutmelding te komen. Dit was de volgende:
Application Error
BPN (dit was de file naam) caused a General Protection Fault in module BC450RTL.DLL (dit is ook een filetje op de cd) at 0001:3419.

Weet iemand wat hier precies mee bedoeld wordt en of er een manier is om dit te verhelpen zodat ik de service cd aan de praat krijg en kan gaan sleutelen aan mijn KTM.

Ik ben al met notepad in het filetje BC450RTL.DLL gaan kijken, maar daar begreep ik verder niks van. Dus als iemand hier mij iets meer over weet te vertellen, dan hoor ik het graag.

Viske
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Zijn je geluidskaart en je netwerkkaart nog steeds goed geinstalleerd? (correcte drivers)
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1001
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Kan iemand mij helpen?

Post by Vandorp »

Viske wrote: Application Error
BPN (dit was de file naam) caused a General Protection Fault in module BC450RTL.DLL (dit is ook een filetje op de cd) at 0001:3419.

Weet iemand wat hier precies mee bedoeld wordt
Die BC450RTL.DLL is een onderdeel (een dynamic linked library om precies te zijn) van het programma. De foutmelding betekent dat die library "iets" doet wat windows niet kosjer vindt. Dat kan zijn dat-ie in een stuk geheugen probeert te schrijven wat niet voor hem bedoeld is, rechtstreeks aan de hardware wil komen, etc. Bij een operating systeem zoals DOS mag een applicatie alles doen wat-ie wil, bij Windows NT, 2000 en XP zorgt het operating systeem er voor dat een applicatie alleen maar dingen doet die zijn toegestaan. De bedoeling is dat als er een fout in de applicatie zit, dat de applicatie dan wel mag crashen (of wordt afgesloten door windows), maar dat het operating systeem en je andere applicaties blijven lopen.
en of er een manier is om dit te verhelpen zodat ik de service cd aan de praat krijg en kan gaan sleutelen aan mijn KTM.
Ik zou 'ns googlen op de foutmelding, met de naam van die dll-file erbij natuurlijk.

Een mogelijkheid is dat er een fout op de CD staat. Verkeerd gedownload of verkeerd gebrand. Opnieuw downloaden en opnieuw branden (met een andere brander!) wil dan wel eens helpen. Het kan bijv. zijn dat je brander niet goed is (heb ik wel eens gehad). Kun je de CD die je gebrand hebt vergelijken met het image wat je gedownload hebt?

Wat je ook kan proberen, is een PC met windows 95, 98 of ME. Die zijn is namelijk niet zo "streng" voor applicaties als NT/2000/XP dat zijn. Da's ook de reden dat die rommel zo vaak vastliep #smile Maar het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat die KTM applicatie niet draait onder een moderne Windows.
Ik ben al met notepad in het filetje BC450RTL.DLL gaan kijken, maar daar begreep ik verder niks van.
Nee dat kan ook niet inderdaad. Wat daar in staat is alleen maar te snappen voor de processor van je computer. Toch hulde voor je poging #held
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Je hebt gelijk!

Post by Viske »

Klopt als een bus Bas.

Ik ben gaan zoeken met google en heb inderdaad gevonden wat een probleem van deze file was. Hij zou meer fonts gebruiken dan toegestaan of iets dergelijks. Heb ik dat aangepast bleek ie nog niet te werken, want het was beschreven voor een programma dat anders was dan mijn KTM cd.
Hierna heb ik hem meegenomen naar huis om hem daar op een windows 98 te proberen en hij werkte in eerste instantie ook nog niet. Toen op internet een extra map met installatie bestanden gevonden en toen kreeg ik hem aan de praat. Het blijkt zo te zijn, dat die cd bij de fabrikant van KTM motoren bij een lading motoren aan de dealer meegeleverd wordt. Dit was dus in 1999 of iets daarna, want het waren de KTM's van 1992 t/m 1999. Hij was daardoor alleen nog maar geleverd met installatie bestanden voor windows 3.X en 95. Maar deze bestanden werken ook onder 98 en denk ik ook onder XP, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Helaas toen ik hem openmaakte bleek de zo leuke cd niks extra te bieden aan me. Het ging via partnumbers en daar heb ik zo vlug geen lijst van. Ook niet erg prakties als Werkplaatshandboek.
Dus nu ga ik nog maar even zoeken of ik een Manual ergens anders kan vinden. Ze zijn erg schaars online.

Maar ik snap nu wel weer een beetje de werkwijze van Windows en deze is best klote. De persoon waarvan ik het iso bestand van de KTM cd had, gebruikte zelf ook Linux heb ik vernomen op zijn site. En Linux blijkt niet zo moeilijk te doen!

Viske
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Hee Vis,

koop anders eens een motor die het gewoon doet, zonder probleempjes, uitdagingen
en wat al niet meer.
User avatar
Viske
lid
Posts: 139
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 15:57
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Voorkomen is beter dan oplossen!

Post by Viske »

Ja Jap,

dat gaat deze keer niet op. Ik ben al flink aan het rondcrossen op mijn KTM. Ben alleen van mening dat ik beter kan voorkomen dan kan vervangen. Doe namelijk het onderhoud in eigen beheer zoals een echte werktuigbouwer betaamd. En daarvoor heb ik graag wel de juiste specs tot mijn beschikking en maak ik geen domme fouten met bijvoorbeeld de verkeerde olie op mijn blok te gooien, zodat ik inderdaad niet meer kan rijden en het me weer te veel geld gaat kosten.

Wil je misschien een keer mee gaan rijden. Mag je misschien nog wel een keertje achterop, als ik goede zin heb. Kun je een keer ervaren wat het bikergevoel is!

Viske
Post Reply