Kwakzalver haalt zijn recht

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply

Is de biostabil kwakzalverij

Nee, de mijne werkt perfect
2
14%
Ja, na de hypermagneet geloof ik niks meer op dat gebied
9
64%
Werkt perfect, alleen kut tijdens het lassen
0
No votes
Nee gebruik hem alleen nog om sleutels op te vissen
3
21%
 
Total votes: 14

User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Kwakzalver haalt zijn recht

Post by Jasper »

http://www.nu.nl/news.jsp?n=322478&c=10

Het moet niet veel gekker worden
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1002
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

kwakzalverij???

Post by Vandorp »

Jasper,

Jij vergeet een paar dingen. Het is echt niet zomaar een magneetje, lees maar eens wat er op deze site over staat:

http://www.mfr-nl.com/nl/biostabil.htm
Bruno Santanera Sr. wrote: Toepassing: Therapeutische

Magnetisch veld permanent:
+ positief 12.000 Gauss
- negatief 12.000 Gauss

Draaisysteem :Automatisch

Materiaal: Magnetisch element van samarium, cobalt (neodymium, iron, boron). Gewicht van dit element is 9,2 gram. Is gevat in zilver en voorzien van een ketting van 55 cm lengte (Venetiaans). Alles voorzien van een rijkskeurmerk. Eventueel ook gevat in goud en met gouden ketting leverbaar

Afmetingen
Doorsnede 24 mm, dikte 3,5 mm

Gewicht.
Totaal gewicht incl. ketting in zilver : 21,5 gram.
Totaal gewicht incl. ketting in goud : 23,5 gram.

Uitvoering: Als een sieraad, handwerk, voorstellend het evenwicht (de Yin en Yang)

Verpakking: Luxueuze etui (meer kleuren) in een originele verpakking in de vorm van een schatkist en het geheel is verpakt in een verzenddoos.

Gebruiksaanwijzing.
Deze wordt bijgesloten

Garantie.
De BioStabil 2000 wordt afgeleverd met een levenslange garantie op het magnetische veld. Voor EU-landen geldt de wettelijke garantietermijn van 30 jaar.
Lijkt mij een duidelijk verhaal #goed Als je dit kwakzalverij vindt, dan geloof je zeker ook niet in Reiki, healing, acupunctuur, aura's en homeopathie...

Bas
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

ik vroeg me af of Gauss wel de goede eenheid voor magnetische inductie is. Helaas kan ik ze daarop niet pakken. Helaas is het geen SI eenheid, dat is de Tesla. Gauss is wat gedateerd. Volgens www.free-definition.com:
The gauss, abbreviated as G, is the cgs unit of magnetic induction, named after the mathematician and physicist Carl Friedrich Gauss. One gauss is defined as one maxwell per square centimeter.

For many years prior to 1932 the term gauss was used to designate that unit of magnetic field intensity which is now known as the oersted. This change in terminology was introduced to distinguish between magnetic induction and magnetic intensity as physical magnitudes.

The SI unit of magnetic induction is the tesla. One gauss is equal to 10-4 tesla.

1 T = 10 000 G
1 T = 1 V · s · m -2 = 1 kg · s -2 · A -1 = 1 N · A -1 m -1 = 1 Wb · m -2
Ter vergelijking:
# In outer space the magnetic flux density is between 10-10 T and 10-8 T,
# in the Earth's magnetic field at latitude of 50° is 2 · 10-5 T and on the equator at a latitude of 0° is 3.1 · 10-5 T,
# in the magnetic field of a huge horseshoe magnet 0,001 T,
# in a sunspot 10 T,
# strongest continuous magnetic field yet produced in a laboratory (Florida State University's National High Magnetic Field Laboratory in Tallahassee, USA, September 2003), 25 T. It is possible to generate much stronger fields in a laboratory in a pulse lasting a few milliseconds,
# on a neutron star 106 T to 108 T,
# on a magnetar, 108 to 1011 T,
# maximum theoretical field strength for a neutron star, and therefore for any known phenomenon, 1013 T.
12.000 Gauss is dus 1,2 Tesla, dit lijkt mij wel erg hoog. De hypermagneet van de Universiteit Nijmengen (Jasper's hypermagneet) wekt maar 20 keer zo hoge inductie op. Lijkt mij onwaarschijnlijk
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1002
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Rik wrote: 12.000 Gauss is dus 1,2 Tesla, dit lijkt mij wel erg hoog. De hypermagneet van de Universiteit Nijmengen (Jasper's hypermagneet) wekt maar 20 keer zo hoge inductie op. Lijkt mij onwaarschijnlijk
Helaas Rik, ik heb ff in een cursus van Oce gebladerd, en er is een Oce copier die ergens een NdFeB-magneet heeft (gewoon de meest lompe magneet die ze konden vinden. Misschien iets voor Jasper?). Die heeft ook een veld van 1,2 Tesla. (de service-monteur mag geen pacemaker hebben!). NdFeB is Neodymium-IJzer-Boor, dus dat klopt ook nog.

Cobalt en Samarium zijn 2 hele andere elementen die weer geen ruk met NdFeB te maken hebben, maar ze zouden natuurlijk best in dat ding kunnen zitten.

Ik heb de TV-uitzending niet gezien, maar ik heb van andere mensen gehoord dat die Delfterikken hebben beweerd dat zo'n sterk veld onmogelijk is. Da's een beetje jammer, want dat soort magneten bestaan dus wel. Of die ook in dat ding zitten weet ik natuurlijk niet.

Dat het kwakzalverij is staat natuurlijk als een paal boven water, voor mijn part mogen ze alle kwakzalvers ook hard aanpakken. Een geldboete. Bij herhaling castratie (old school, dus met een gloeiende pook of een hond).

Is het misschien een ideetje om een keer een kwakzalver uit te nodigen en daar een discussie mee aan te gaan? Gooien we 'm daarna in de Dommel.

Bas
User avatar
Rik
lid
Posts: 158
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 14:31
Location: Mainz

Post by Rik »

Als dat kettinkje echt zo'n speciale sterke magneet bevat dan zou dat erg onpractisch zijn. Je trekt dan wel veel staal aan uit de omgeving (of het staal trekt jou aan, net hoe je het bekijkt). Ik denk dat de meeste mensen niet zo erg van staal houden als menig Werktuighouwer. CRT schermen kunnen goed naar de knoppen gaan van zo'n sterke magneet. De creditcard in je borstvakje kun je ook weggooien.
s het misschien een ideetje om een keer een kwakzalver uit te nodigen en daar een discussie mee aan te gaan? Gooien we 'm daarna in de Dommel.
Dit is een goed idee #goed Kunnen we die man mooi op onze cursus conflict behandeling gebruiken als onderwerp. Als we er dan niet uitkomen kunnen we hem inderdaad in de dommel gooien.(blijft hij wel aan de eerste brug hangen met zijn magneet) #zwaai
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Sterker nog, dat Samarium is niet echt iets waar je graag mee opgescheept zit, als je dat hangertje verbrast of op de een of andere manier met de inhoud in aanraking komt dan is dat niet bevorderlijk voor de gezondheid:
Gesundheitliche Auswirkungen von Samarium

Samarium ist eine der seltenen Chemikalien, die kaum in der Natur vorkommen, sondern vielmehr in Haushalts-
geräten gefunden werden, wie in Farbfernsehern, Leuchtstoffröhren, Energiesparlampen und im Glas. Alle diese seltenen Chemikalien haben ähnliche Eigenschaften.
Samarium liegt gewöhnlich in Form von zwei Erzen vor. Es wird immer häufiger verwendet, da es in der Herstellung von Katalysatoren und in der Politur von Glas eingesetzt wird.
Vor allem am Arbeitsplatz kann Samarium eine Gefahr darstellen, wenn dessen Dämpfe und Gase eingeatmet werden. Das kann vor allem bei einer langzeitlichen Belastung Lungenembolie verursachen. Wenn Samarium im menschlichen Körper akkumuliert wird, kann es auch die Leber angreifen.

Auswirkungen des Samariums auf die Umwelt

Samarium wird über viele verschiedene Prozesse in die Umwelt ausgestoßen, hauptsächlich jedoch von der Benzinindustrie. Auch das Wegwerfen von Haushaltsgeräten trägt Samarium in die Natur ein. Samarium akkumuliert sich laufend im Boden und am Grund von Gewässern und das führt zu erhöhten Konzentrationen im Menschen, in den Tieren und in den Bodenpartikeln. Bei Wasserlebewesen verursacht Samarium Schäden an den Zellmembranen, was zahlreiche negative Auswirkungen auf die Fortpflanzung und die Funktion des Nervensystems hat.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

He Bas,

Kunnen we ook onze kont niet tegen de Kribbe gooien en kijken of we die vent op de kast kunnen krijgen door een apparte "zeg nee tegen de biolabil'- pagina als subpagina te maken. Kijken of ie ons aanklaagt...

Dat wordt dan lachen
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1002
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Jasper wrote: Kunnen we ook onze kont niet tegen de Kribbe gooien en kijken of we die vent op de kast kunnen krijgen door een apparte "zeg nee tegen de biolabil'- pagina als subpagina te maken. Kijken of ie ons aanklaagt...
Ik vind het op zich wel een aardig idee. Jorn kan je wel uitleggen hoe je een pagina "offline" kan maken, en dan zetten we hem er bij.

Bas
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Post by Mo/ren »

Gelukkig bestaat er nog zoiets als gerechtigheid!!
Maker Biostabil verliest zaak over kritische website

Uitgegeven: 25 mei 2004 13:49
Laatst gewijzigd: 25 mei 2004 21:31

GRONINGEN - Ondernemer Bruno Santanera uit Godlinze heeft een kort geding rondom zijn wonderhanger Biostabil verloren. Een kritische website hoeft niet van internet te worden gehaald, zo bleek dinsdag uit een uitspraak van de voorzieningenrechter. Santanera had dat vorige week in kort geding voor de rechtbank in Groningen geëist.

Hij wilde onder meer dat een website met in zijn ogen onrechtmatige en kwetsende kritiek op zijn vermeende genezende sieraad Biostabil van het net zou verdwijnen. De rechter oordeelde dat de kritische opmerkingen duidelijk voor rekening zijn van de auteur.

"Het gaat om een eigen, subjectief, waardeoordeel. De grenzen van het betamelijke zijn niet overschreden." Tegen andere kritiek, bijvoorbeeld over een al dan niet waardeloos echtheidscertificaat, wordt Santanera door de rechter mans genoeg geacht zichzelf te verweren.
Post Reply