verbetering aan de site: deel: leden

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

verbetering aan de site: deel: leden

Post by Jasper »

Heren,

Ik krijg zo nu en dan wel eens de vraag of ik wel degene ben die onder het kopje Jasper Winkes sta en daarom is mijn vraag/voorstel of dat het niet leuk is om behalve deze brakke apenfoto's ook een "serieuze foto" eronder te zetten, die bijvoorbeeld te voorschijn springt op het moment dat je erover heen scrollt. Een tikje decadente foto bijvoorbeeld. #goed
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

NEE

De Engelsen gaan ook niet ineens hun traditionele thee-pauze vervangen door een Cup-a-soup-pauze!!!
User avatar
Vandorp
lid
Posts: 1002
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 13:55
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Vandorp »

Een foto die tevoorschijn springt, dat wordt een hoop gedoe met javascript en dat gaat vast enorm kut worden om dat voor elke browser en stabiel werkend te krijgen (ik zeg niet dat 't niet kan, maar ik heb er gewoon geen trek in). De foto laten veranderen in een andere foto (met dezelfde truc als bijvoorbeeld de menuknopjes die van kleur verschieten of de negatieven in 't fotoarchief die opeens positief worden), dat is wel eenvoudig en degelijk te maken, maar ik ben er niet zo voor omdat dat nogal verwarrend wordt. Ik zou er zelf in ieder geval tureluurs van worden. Printen van die pagina wordt trouwens ook spannend, want welke foto komt er uit, en wat moet ik doen om de andere foto te krijgen? Afgezien van die bezwaren ben ik wel bereid om het te doen als er mensen zijn die per se een "speciale" foto "onder" hun andere fofo willen. Mits natuurlijk de rest van het dispuut geen bezwaren heeft tegen die decadente foto van Jasper. Een andere mogelijkheid is om een soort speciale fotopagina te maken met een foto (of meerdere foto's) van bijv. Jasper, dus als je op de foto klikt (dus echt er op klikken), dan springt er een pagina te voorschijn met bijv. 1 mooie en grote foto van die persoon. Dat heeft ook weer als voordeel dat google dan heel goed begrijpt dat die foto bij die persoon hoort.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Je kan natuurlijk ook (dan alleen in het geval van Jasper) een link maken naar zijn eigen homepage. Dan kan hij zelf allemaal mooie fotos van zichzelf erop zetten.....

Ik vind het persoonlijk niet zo nodig hoor om meerdere fotos van jezelf hier bij de leden-presentatie te plaatsen. Een mooie typerende ranzige foto is gewoon leuk! Daarbij laten we het traditioneel aan anderen over om te beslissen WELKE foto dit moet zijn. Daar ging het volgens mij in eerste instantie ook om. Het is een dispuutspagina. En het motto moet zijn: houdt het simpel en elegant! En daar voldoet de pagina nu zeker aan. Al dat soort te voorschijn springen van andere plaatjes maakt er op den duur alleen maar een kermis van.
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Het gaat niet alleen om mij maar ik wordt ook gespamd door derden, die ik hier niet bij naam ga noemen maar die willen dat ik hun foto vervang. Zie voorbeeld:

Image #kots
Of maak een pagina met leden in onbezopen toestand/ leuke groepsfoto, waar de leden in het buitenland dan even bijgeshopt worden.

Trouwens als een korte search n.a.v. een sollicitatie dergelijke foto's opleveren denk ik dat de mensen van P&O (vaak vrouwen) ook wel even twee keer nadenken. Hoe staat het eigenlijk met het solliciteren (even tussendoor) en wat zie ik ben je de site van Conserva aan het fixen (hulde voor de link btw)

Image
User avatar
Dirk
lid
Posts: 197
Joined: Tue 06 Apr, 2004, 17:54

Post by Dirk »

Winkes, dat dit dispuut incapabel is gebleken om een walgelijke foto van me te maken en daarom een ongelooflijke C-foto op de site zet die noch laat zien wie ik ben noch toont hoe debiel ik erbij kan lopen, heeft me inderdaad ertoe gebracht jouw te spammen met mails om je te verzoeken de foto aan te passen (en ook de tekst daar ik geen rector meer ben). Wat je heel slim niet vermeld, is dat ik het dispuut in de mail de optie biedt zelf met een andere foto te komen. Mocht het dispuut daar niet toe in staat zijn, mijn eigen inbreng dan te accepteren, zodat de foto op de site op zijn minst nog toont wie ik ben en met enige resolutie! Dus... ik neem aan dat het dispuut zelf voor een geschikte foto gaat zorgen??
Last edited by Dirk on Mon 25 Oct, 2004, 23:19, edited 2 times in total.
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Waarschijnlijk heeft mijn "actie"-foto toch een positieve invloed gehad op het sollicitatie proces... Ik mag deze week "ja" zeggen op het salaris/arbeidsvoorwaarden-aanbod van TNO. Dat betekent dat ik per half november voor TNO Wegtransportmiddelen in Helmond zal gaan werken.

Over die site van conserva: die heb ik inderdaad in elkaar geflanst. Ik heb ook het fotoboek van de TAU-site gebruikt voor hun fotoboek (een aantal aanpassingen daargelaten). En natuurlijk staan er af en toe wat geintjes in de code, die naar TAU verwijzen, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat als je Googlet naar mijn naam dat Conserva dan hoger komt te staan dan Tau......

Ik stel voor om Dirk gewoon eens een keer een goeie cocktail te geven van alles dat god verboden heeft (laat je creativiteit werken), vervolgens natuurlijk je ranzige foto schieten! Das toch niet zo moeilijk?

En Winkes, heb je een nieuwe vriendin ofzo, waarvan je weet dat ze kan internetten?
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ach ja je kent mij, een nieuwe vriendin, get real... #knipoog

Maar ik heb weleens een verwijt n.a.v. de site naar mijn hoofd gehad van deze of gene. Maare Fluit gefeliciteerd met je baan, kom je nu wel in Eindhoven wonen, iets wat je heel je studententijd al vergeten bent. #puh
User avatar
Arjan
lid
Posts: 582
Joined: Sun 04 Apr, 2004, 23:10
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Arjan »

Haha, ja ik kom er aan.... dus weest voorbereid...

En Jasper, kom nou eens met concrete voorbeelden naar aanleiding van de site, je lijkt wel een wijf als je de hele tijd zo vaag doet! #blond
Ofwel je schrijft duidelijk oorzaak en gevolg op, ofwel zeg je niets..... #cool
User avatar
Jasper
lid
Posts: 492
Joined: Mon 05 Apr, 2004, 12:14
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Jasper »

Ofwel je schrijft duidelijk oorzaak en gevolg op, ofwel zeg je niets.....
#huh never mind

Maare, casa Fluit, staat er al iets in de planning en zo ja: is het bbq-waardig? #vork
User avatar
Mo/ren
lid
Posts: 234
Joined: Wed 07 Apr, 2004, 8:44
Location: Davis, California

Re: verbetering aan de site: deel: leden

Post by Mo/ren »

Tering Winkes, ben je ongesteld ofzo???? #heelboos
Jasper wrote:Ik krijg zo nu en dan wel eens de vraag
Wanneer precies, van wie en hoe vaak?

Heeft je moeder de site bekeken?
Die foto van jou is idd ranzig. DAT IS HET HELE IDEE!!!!
Heb je wel eens goed naar de andere foto's gekeken? Ik weet dat mijn schoonheid je verblindt, maar kijk er nog maar eens goed naar.

En als iemand naar die foto googled dan zien ze dat je een actieve student bent geweest #bier. Kan alleen maar een plus punt zijn.

PS fluit van harte!
Post Reply