INHolland begint Imamopleiding

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Joerik
lid
Posts: 627
Joined: Wed 01 Dec, 2004, 11:03
Location: Houston, TX
Contact:

INHolland begint Imamopleiding

Post by Joerik »

Heren,

lees even he volgende artikel:

http://www.nu.nl/news/631747/10/Inholla ... iding.html

Nu ben ik zelf erg open voor discussie over (geloofs-) overtuigingen en ik denk velen van ons met mij, maar ik ben erg benieuwd naar wat de publieke opinie hier van zal zeggen. Ik kan me voorstellen dat er veel mensen bezwaar hebben tegen deze plannen vanwege het slechte imago dat imams (met hun potentieel sterke invloeden op de extremistische afscheidingen) tegenwoordig met zich meedragen binnen Nederland. Het zou niet de eerste keer zijn dat een "Nederlandse" Imam iets zegt wat bij veel Nederlanders in het verkeerde keelgat schiet (al dan niet terecht). Ik ben bang dat hier weer heel wat opschudding over ontstaat, vooral omdat er ook plannen zijn om deze studie universitair te maken.
Aan de andere kant is het misschien juist wel de oplossing voor de problemen die we tegenwoordig kennen. Als een Imam hier studeert en de Nederlandse "normen en waarden" mee krijgt, dan kan het extremisme misschien ergens bestreden worden, in ieder geval binnen ons land. Meer begrip voor elkaars standpunten zeg maar...

Grote vragen, maar ik ben nog niet overtuigd van het nut van deze zet van de overheid.
Post Reply