Sense and Simplicity

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Boonen, Simon Geerts, noahtabor

Sense and Simplicity

Berichtdoor Vandorp » Wo 19 Apr, 2006, 22:30

Stel je zit TV te kijken, en er komt reclame. Wat doe je? Kijken of zappen? Jochem van de Rabobank is wel grappig, en die ANWB-turkenfamilie in die gare Mercedes ook, maar ik weet wel dat ik even wegzap als ik naar de herhaling van Barend en Van Dorp zit te kijken en de seksreclames komen weer eens voorbij. Niet dat dat veel zin heeft, want vanaf een bepaald moment zijn er alleen nog maar seksreclames op TV, maar toch.

Maar Philips maakt het U gemakkelijk! Als het aan Philips ligt hoeft dat zappen bij reclames namelijk niet meer. De oplossing is gepatenteerd en werkt als volgt: bij reclames wordt Uw zapper geblokkeerd! Het is dan een kwestie van gewoon afkijken die reclame's, met als enige alternatief de 220 V stekker er uit halen. Combineer dit met technologie om apparaten te laten lopen bij stroomuitval, en je zult een stoeptegel uit de grond moeten trekken om de seksreclames weg te krijgen...

Het idee is dat er een signaal met de reclames wordt meegezonden waardoor Uw nieuwe digitale multimedia-ontvanger weet dat er gekeken MOET worden. Het werkt ook als je de uitzending hebt opgenomen en je probeert 'm af te spelen vanaf je HD-recoder. Vooruitspoelen kan niet meer.

Ik moest meteen denken aan Kubrick's "A Clockwork Orange", waarbij Alex wordt gedwongen om naar films met excessief geweld te kijken in het kader van zijn heropvoeding:

Afbeelding

Nee ik verzin dit niet:

Het bewuste US patent application no. 20060070095

Dit allemaal ontwikkeld in ons eigen Eindhoven, door nationale trots Philips.

Bronnen:
slashdot
new scientist tech
Gebruikers-avatar
Vandorp
lid
 
Berichten: 1000
Geregistreerd: Zo 04 Apr, 2004, 13:55
Woonplaats: Eindhoven

Terug naar discussieforum

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten