Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply

Wat stem jij op 6 april?

Veurr
6
67%
Tegen
0
No votes
Blanco
0
No votes
Ik ga niet stemmen
3
33%
 
Total votes: 9

User avatar
Geert
lid
Posts: 501
Joined: Wed 26 Oct, 2011, 23:14

Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Geert »

Op 6 april worden alle Nederlanders geacht te gaan stemmen in het referendum betreffende het associatieverdrag met Oekraïne. Ik ben benieuwd hoe andere leden hierover denken, dus hier een BLUEpeiling #smile.
User avatar
Twan Weernink
Posts: 365
Joined: Mon 24 Nov, 2014, 0:44

Re: Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Twan Weernink »

Ik ben in dubio met mijzelf: Stem ik voor of stem ik helemaal niet?

Het blijkt namelijk verstandig niet te stemmen, hiermee hopende op een ongeldig referendum. Echter heb ik tot nu toe elke keer gestemd en ben ik van mening dat ik dit zo moet houden vanwege de democratie waar wij allen voor zijn. Net als ik het referendum een mooi onderdeel vind voor het Nederlandse volk om zich te laten horen, alleen komt dit referendum ons toevallig niet zo goed uit... Oh wat is het toch moeilijk #huh
User avatar
Sem James
Posts: 387
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 18:51
Location: Eindhoven

Re: Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Sem James »

Wat ik zelf heel erg heb gemerkt is dat de meeste mensen eigenlijk niet door hebben waar het over gaat. Maar ik ben voor, vrije handel is altijd goed voor ons landje (althans: in de toekomst waarschijnlijk).
User avatar
Twan Weernink
Posts: 365
Joined: Mon 24 Nov, 2014, 0:44

Re: Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Twan Weernink »

Image
User avatar
Kemenade
Posts: 598
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:16
Location: Eindhoven

Re: Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Kemenade »

Ik ben voor het verdrag en ga daarom niet stemmen. Het is krom dat het zo moet maar wel gaan stemmen als je voor bent kan alleen maar leiden tot het halen van de kiesdrempel zonder uiteindelijke winst voor het ja-kamp.
User avatar
Kemenade
Posts: 598
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:16
Location: Eindhoven

Re: Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Kemenade »

https://apvarenhorst.wordpress.com/2016 ... stem-niet/

Prima artikel over de gang van zaken rond het referendum!
User avatar
Dino
lid
Posts: 593
Joined: Fri 08 Jun, 2012, 20:34

Re: Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Dino »

Ik ga voor stemmen op het referendum. Ik ben eigenlijk tegen dit referenda want dit is een onderwerp waar tijdens de kamerverkiezingen al over gedebatteerd werd en toen al is behandeld. Toch stem ik voor om te laten zien dat Nederland niet compleet uit kuddedieren bestaat.
User avatar
Melvin
lid
Posts: 402
Joined: Fri 15 Feb, 2013, 20:39
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Peiling: Associatieverdrag Oekraïne

Post by Melvin »

Image

Ik ben het er volledig mee eens dat je op een partij stemt zodat die partij allerlei complexe beslissingen neemt, waar Jan Modaal geen reedt van snapt. De mensen in de politiek zijn de experts, zij weten war ze mee bezig zijn. Wanneer een ingenieur een controller of brug ontwerpt ga je toch ook geen enquête houden welke brug of controller Jan Modaal zou kiezen? Hun keuze is naar alle waarschijnlijkheid zeer ongefundeerd en gebaseerd op slechts zeer gefragmenteerde kennis.

Ik vind daarom dat het referendum niet plaats had moeten vinden. Helemaal schrijnend dat het ons land 42 miljoen knaken kost, die had zeker beter besteed kunnen worden.

Ik distantieer me overigens van haar uitspraak om niet rechts te stemmen, dat lijkt me dan weer kort door de bocht.

Het referendum is een mooi middel om iets aan te kaarten waar het land het niet mee eens is, maar het wordt mijns inziens momenteel ten onrechte ingezet.

Ik ga, net als Sebastiaan, niet stemmen. Ten eerste omdat ik niet achter het referendum sta en ten tweede omdat ik vertrouw op de kundigheid van de politiek, welke reeds heeft besloten dat het associatieverdrag gewoon door zou gaan.
Post Reply