Correspondents' dinner

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Kemenade
Posts: 597
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:16
Location: Eindhoven

Correspondents' dinner

Post by Kemenade »

Afgelopen avond heeft onze minister-president een toespraak gegeven tijdens de eerste Nederlandse editie van het Correspondents' dinner, waarom dit evenement niet het persdiner heet is mij onbekend. Het evenement is een imitatie van het Amerikaanse Correspondents' dinner waar de president van dat moment de ruimte heeft om wat grapjes te maken over andere zichzelf.
Mark Rutte doet dit dan ook zoals te zien in de volgende video: http://www.npo.nl/correspondents-dinner ... ON_1258063. Hij neemt plaats achter het spreekgestoelte vanaf ongeveer 6:30.

Ik vind deze vertoning op sommige momenten grappig, echter denk ik niet dat dit diner iets is dat in het publieke bestel thuis hoort. Graag hoor ik uw mening hierover!
User avatar
Dino
lid
Posts: 593
Joined: Fri 08 Jun, 2012, 20:34

Re: Correspondents' dinner

Post by Dino »

Ik heb er ook naar gekeken. Eerlijk gezegd vond ik het best vermakelijk. Vergeleken met de Amerikaanse versie waren de grappen bedoeld voor een wat hoger opgeleid publiek. Het gedeelte wat ik wel gemist heb is de 'Roast' van Rutte.
User avatar
Bart
lid
Posts: 342
Joined: Wed 09 Oct, 2013, 21:02
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Correspondents' dinner

Post by Bart »

Ik vond 't lachen en van mij mag dit jaarlijks gewoon op de publieke omroep! Het is goed voor de afstand tussen het Binnenhof en Henk en Ingrid, Jan Slagter wordt kapotgemaakt omdat 't een viespeuk is, helemaal keunings dus. #goed
User avatar
Bas Raes
Posts: 199
Joined: Sat 26 Sep, 2015, 14:01
Location: Eindhoven

Re: Correspondents' dinner

Post by Bas Raes »

Dit moet wel op de publieke omroep kunnen, me dunkt. Het is dan wel amusement, maar wel met een serieuze achtergrond. Daarnaast is dit een leuke mogelijkheid om het imago van politici op te poetsen.

Ik was zelf prettig verrast door de spreiding de risees en het feit dat Rutte gevoelige onderwerpen (zoals coalitiepartner Pvda) durfde aan te snijden.
Post Reply