Voorstelronde Feuten

Dit is het algemene Tau discussieforum

Moderators: Joost van der Kraan, Pieter Teunissen, Justin van den Hurk

Post Reply
User avatar
Twan Weernink
Posts: 365
Joined: Mon 24 Nov, 2014, 0:44

Voorstelronde Feuten

Post by Twan Weernink »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Mijn naam is Twan Weernink en ik ben 19 jaar oud. Mijn eerste 18 levensjaren heb ik samen met mijn ouders en broertje in Duiven gewoond waarna ik vertrokken ben naar Eindhoven. In Duiven heb ik mijn VWO behaald en heb ik altijd gevoetbald, eerst bij DVV en later bij SC Groessen. Na mijn middelbare schooltijd ben ik direct op kamers gegaan en ondertussen woon ik al 1,5 jaar in Woensel.

Sinds ik in Eindhoven woon ben ik lid der E.S.R. Theta en maak ik onderdeel uit van het zaalvoetbalteam van Simon Stevin. Naast het roeien ben ik bij Theta ook actief bij het Tappersgilde, hiervan ben ik de penningmeester. Via Theta heb ik enkele leden van het dispuut leren kennen en ben ik via deze weg in contact gekomen met het Rethoricadispuut Tau.

Ruben Brugman en ik mogen ons sinds korte tijd ‘aspirant-lid’ noemen en ik ben erg blij dat wij samen dit avontuur aan kunnen gaan. Ik zal er de komende tijd dan ook alles aan doen om U ervan te overtuigen dat ik het lidmaatschap waard ben.

Met vriendelijke groet,

Twan Weernink
Ruben
Posts: 1
Joined: Thu 30 Oct, 2014, 14:06

Re: Voorstelronde Feuten

Post by Ruben »

Waarde leden des Rhetoricadispuuts Tau,

Mij naam is Ruben Brugman en ik ben 20 jaar oud. Ik ben geboren in Phoenix Arizona ten gevolge van het feit dat mijn ouders destijds in het buitenland werkten. Sinds mijn zesde levensjaar woon ik echter in Eindhoven bij mijn ouders. Ik heb na zeven jaar scholier geweest te zijn mijn VWO diploma behaalt en heb ik getennist bij TV Prinsejagt. Echter bleek tennis toch niet de sport voor mij en doe ik tegenwoordig aan hardlopen. Daarnaast ben ik muziekliefhebber en speel ik gitaar.

Ik ben sinds ik studeer actief lid bij W.S.V. Simon Stevin. Zo heb ik vorig jaar in de activiteiten commissie en bierbrouwcommissie gezeten en ben ik dit jaar voorzitter van de bierbrouwcommissie en ben ik lid van de meerderejaars activiteiten commissie. Tevens ben ik geïnteresseerd om volgend collegejaar een bestuursjaar te doen.

Twan Weernink en ik mogen ons sinds korte tijd ‘aspirant-lid’ noemen. Ik vind dit een grote eer en zal de komende tijd aan U proberen te bewijzen dat ik het lidmaatschap waard ben.

Met vriendelijke groet,

Ruben Brugman
User avatar
Johan
lid
Posts: 654
Joined: Tue 16 Mar, 2010, 22:46
Contact:

Re: Voorstelronde Feuten

Post by Johan »

Hallo beste heren,

Bedankt voor jullie bericht! Ik vind het jammer dat ik door mijn afstuderen nog weinig met jullie heb kunnen praten; ik zou het leuk vinden om met jullie een keer Retorica van Aristoteles te bespreken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Retorica_%28Aristoteles%29). Misschien dat jullie hem wel als kerstcadeautje van me krijgen!
User avatar
Bart
lid
Posts: 342
Joined: Wed 09 Oct, 2013, 21:02
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde Feuten

Post by Bart »

Johan wrote:Hallo beste heren,

Bedankt voor jullie bericht! Ik vind het jammer dat ik door mijn afstuderen nog weinig met jullie heb kunnen praten; ik zou het leuk vinden om met jullie een keer Retorica van Aristoteles te bespreken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Retorica_%28Aristoteles%29). Misschien dat jullie hem wel als kerstcadeautje van me krijgen!
Leer je ze 'Rhetoricadispuut' dan eerst spellen? #knipoog
User avatar
mike
lid
Posts: 547
Joined: Mon 15 Mar, 2010, 17:46
Location: Eindhoven

Re: Voorstelronde Feuten

Post by mike »

Feuten, willen jullie de aarsliksongtekst op het forum posten? Dankjewel
User avatar
Twan Weernink
Posts: 365
Joined: Mon 24 Nov, 2014, 0:44

Re: Voorstelronde Feuten

Post by Twan Weernink »

Hieronder is onze tekst geschreven op "Het regent zonnenstralen"

Blauw Wit Goud

Couplet 1:
Ik zat in meta met een lekker kopje thee
Ik was een sjaars en op zich een beetje gay
Maar toen kreeg ik plots een hele mooie kans
Om aspirant te mogen worden
Bij het dispuut Tau

Couplet 2:
Op een borrel bij een lid in zijn huis
Was de sfeer zo goed we voelden er ons thuis
De welbespraaktheid kwam toen snel aanbod
Ja, wat kunnen die mannen lullen
Het debat was een genot

Refrein:
Blauw, Wit, Goud!
Ja wij blijven altijd samen
Blauw, Wit, Goud!
Het broederschap gaat nooit voorbij
En we spreken en we leren te debatteren

Couplet 3:
Sinds 77 dagen zijn wij aspirant
Vanaf dat moment hebben wij een hechte band
Wij werken naar een nog veel mooier doel
Om lid te mogen worden
Het wordt een prachtig avontuur

Refrein

Bridge:
In een kamer, met een glas kwam het besluit
Noem het jammer, noem het zonde
Maar het is meer dan dat gezuip
Nu 2 maanden later en het is meer dan ik ooit dacht
Ik heb me nu al meer ontwikkeld, dan ik ooit had verwacht.

Couplet 4:
Johan regelt steeds een nieuw debat,
We blijven oefenen, we zijn het nog niet zat.
Was ik vroeger wat verlegener en hield ik me wat stil.
Nu ga ik zingen in de weeghconst, ik doe wat ik wil

Refrein
User avatar
Bart
lid
Posts: 342
Joined: Wed 09 Oct, 2013, 21:02
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Voorstelronde Feuten

Post by Bart »

Schrijft feut Brugman ook nog even een solootje tussen bridge en couplet 4? #cool
Post Reply